Ülőgarnitúrák egy új bútorboltban

Ülőgarnitúrák A-tól Z-ig

A modern kor embere és otthona között igen szoros kapcsolat van, hiszen a lakóterünk tükrözi személyiségünket, stílusunkat, gondolkodásmódunkat. Ezért koránt sem mindegy, milyen bútorokat, például ülőgarnitúrákat választunk az enteriőrünkbe, és a most nyíló, honlapjával mától elérhető Bokros Bútorház jóvoltából a választék – nagy örömünkre – egyre szélesebb!

A legfontosabb szerepet egy lakásban talán az ülőalkalmatosságok játsszák, amelyek a pihenésünket és sok esetben a közösségi életünk kényelmét is szolgálják, hiszen egy megfelelő, jó minőségű kanapé nélkül elképzelhetetlen az esti filmezés, egy jó könyvben való elmerülés, egy többórás telefonbeszélgetés, a barátok vendégül látása, a társasjáték, vagy egy meghitt beszélgetés.

Bútor nem csak az otthonunkba kell

Az ülőgarnitúra viszont nem csupán egy lakás, de egy munkahelyi iroda vagy váró teréből sem hiányozhat. Tehát azok is megtalálhatják a Bokros Bútorház széles kínálatában a tökéletes ülőalkalmatosságot, akik nem a magánotthonukba szánják azt, hanem a munkahelyükre. Ma már elfogadott, hogy az irodában is legyen egy kanapé, ahol egy kis szünet erejéig lazulhatnak az alkalmazottak, mivel kellemes környezetben mindenki szívesebben dolgozik.

Azon munkahelyek enteriőrjének a berendezése, amelyek valamilyen szolgáltatást nyújtanak a vevők számára, ugyanolyan fontos üzenettel bírnak, mint lakhelyünk berendezése. Egy iroda kanapéja több mint egy szimpla ülőalkalmatosság, mivel az ügyfélnek éreznie kell, hogy a megfelelő helyen jár, nem érezheti magát kényelmetlenül akkor sem, ha valamennyit szükséges várakoznia. De akár barátságos hangulatot is teremthetünk egy megfelelő kanapéval, ha egy hosszabb tárgyalást követően ott kínáljuk kávéval az üzleti partnerünket.

A Bokros Bútorház egy kifejezett ülőgarnitúra specialista.
A Bokros Bútorház, az ülőgarnitúra specialista honlapjának nyitó képe

A Bokros Bútorház árukínálatból válogathatunk az egyszerű standard szövetkanapétól, egészen a klasszikus, tiszteletet parancsoló bőr ülőgarnitúráig, amely akár egy ügyvédi iroda nélkülözhetetlen része is lehet.

Országos a bútorok kiszállítása

Mindent összevetve a megfelelő ülőgarnitúra kiválasztása elengedhetetlen, legyen szó az otthonunkról vagy a munkahelyünkről, aminek fontos a stílusa, hogy modern-e vagy klasszikus, fiatalos, minimál, bohém, egzotikus vagy esetleg tartózkodóan elegáns.
Ha a stílust megtaláltuk, akkor a bútor mérete sem elhanyagolandó, hiszen a kis lakásba egy sarokkanapé, míg a nagyobb ház nappalijában egy több elemből álló nagy ülőgarnitúra mutat a legjobban. Ezen kérdések tisztázása után pedig a bútor anyaga, színe, párnázottsága, rugalmassága, bővíthetősége is kulcsfontosságú szempont. Budapest pedig most újabb választékkal gyarapszik az ülőgarnitúrák terén a Bokros Bútorháznak köszönhetően. A bútorház honlapján találja meg álmai ülőgarnitúráját! Amennyiben nem budapesti, akkor se csüggedjen, mivel országos a kiszállítás!

A honlapot, amelyről válogathat, itt éri el: ülőgarnitúra

Idén sem marad el a Karácsony

Nemzetközi Mikulás Kongresszus

A Nemzetközi Mikulás Kongresszusról a napokban hazaérkezett Pécsi Mikulás tájékoztatta a Jóljárok Magazint, hogy minden bizonnyal idén is lesz karácsony, – persze ehhez meg kell várni, hogy kedvezően alakuljanak a körülmények.

A dániai Bakkenben minden nyáron összegyűlnek a világ Mikulásai, hogy megünnepeljék a karácsonyt, az ünnepi hangulatot, és a varázslatot. A Nemzetközi Mikulás Kongresszuson első alkalommal képviseltette magát magyarországi vendég, a Pécsi Mikulás. A nyári Mikulástalálkozó és a július végi ünnepség idén 60. alkalommal került megrendezésre a Koppenhága melletti településen.

Mikulás felvonulás
Mikulások felvonulása Bakkenben

A Mikulás-eseményt sok évvel ezelőtt egy igazi showman álmodta meg, melynek témája a karácsony ünneplése nyár közepén. Az esemény kitalálója minden idők egyik legnagyobb szórakoztatója és varázslója, Christian Nielsen, az úgynevezett “Tribini professzor”, aki életre hívta a Világ Mikulás Kongresszust, amely 1957 óta minden évben megrendezésre kerül Bakkenben.

Nemzetközi gyermekünnep

A Világ Mikulás Kongresszus Bakken egyik híres gyermekünnepévé vált. Azóta nemzetközi rendezvénysorozattá fejlődött, ahol a Mikulások a világ minden tájáról találkoznak, megbeszélést folytatnak a mikulásipari dolgokról és ünneplik a karácsonyt, a Mikulás-ünnepet, és az együttlétet. A Mikulások felvonulnak Bakkenben, és Koppenhága belvárosában is. Idén több mint 120 férfi és női Mikulás és az ünnepkörhöz kapcsolódó szereplő (Pixi, Alf, Nisse…) találkozott s Dániából, Norvégiából, Grönlandról, Franciaországból, Japánból, Németországból, Hongkongból, az Egyesült Államokból, Angliából és számos más országból érkeztek résztvevők, – tudtuk meg a Pécsi Mikulástól.

A Mikulások azért jöttek össze, hogy örömet szerezzenek a gyerekeknek és találkozzanak kollégáikkal. A kongresszus négy szórakoztató napja alatt a Mikulások és családjaik Bakkenben tartották az eseményt, de ellátogattak Koppenhágába is, hogy meglássák a Kis Hableányt, részt vegyenek egy hajókiránduláson, sétáljanak a Strøget-en, és részt vegyenek Bakkenben a Bellevue partján éves sósfürdőzésükön.

Mikulások fürdőzése
sós fürdőzés

Versenyeztek egy szakmai akadály- és világversenyen, és megszervezték a gyerekek számára a karácsonyi fesztiválokat, de természetesen együtt ünnepeltek Bakken boldog látogatóival is.

Éves rendes kongresszus – magyar Mikulással

A Világ Mikulás Kongresszus – Tribini professzor kezdeményezése óta, – minden évben összehívja a Mikulásokat, hogy az ünnepi szezonon kívül a különböző kultúrákból származó Mikulások találkozzanak, s tapasztalatokat és ismereteket cseréljenek egymással, valamint örömet szerezzenek gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. A világhírű rendezvényt Bakken szervezi a Dán Mikulás Szervezettel közösen, amely nem csak a Mikulásokat és családjaikat, hanem a dán és a nemzetközi médiát, valamint a világ minden tájáról érkező szeretetteljes, karácsonyi látogatókat is vonzza.

Az eseményen Magyarországot a Pécsi Mikulás és segítője képviselte. A Pécsi Mikulás és a Kölyök Tanya Alapítvány hagyományos hazai eseménysorozata a karácsonyi ünnepkörben a Mikulásvár, és a Mecseki Mikulás Találkozó.
A Pécsi Mikulás blogja: Mikulás blog

A napozásról

A napozás hasznáról és káráról

Manapság annyit hallunk a napozás ártalmairól, hogy már-már hajlamosak vagyunk megfeledkezni a természetes fény pozitív hatásairól. A napfény elengedhetetlen a csontfejlődéshez, azon kívül jó hatással lehet egyes bőrhibákra, segít például a pattanások eltüntetésében. Pikkelysömör és ekcéma esetén szintén beválik a napfürdő (a pigmentfoltos vagy rosaceás bőrnek viszont árthat). A napozás nemcsak szép színt kölcsönöz a bőrnek, de a kedvünk is jobb lesz tőle, mivel növeli a szerotonin-szintet. Csak arra kell ügyelnünk, hogy mértékkel és a forró déli órákat kerülve süttessük magunkat.

Az UV-sugarak élettani hatásai

A meteorológia előrejelzések manapság már a várható UV-B sugárzás mértékéről is tájékoztatnak bennünket. Ha magas szintet jósolnak, nem árt előkészíteni a fényvédő krémet, napszemüveget, fejfedőt. De tulajdonképpen mi ellen védekezünk ilyenkor?

Az UV-sugárzás a látható fénynél kisebb hullámhosszúságú elektromágneses sugárzás. Ibolyántúli, ultraibolya vagy ultraviola sugárzásnak is nevezik. Mi, laikusok leggyakrabban az UV-A és az UV-B sugárzásról hallunk. Az előbbit fekete fénynek is nevezik, mert bár az ember számára láthatatlan, bizonyos állatok— főleg rovarok, hüllők és madarak — képesek észlelni. Ez a fajta UV-sugárzás nem idéz elő tartós barnulást, viszont roncsolja a kollagén rostokat, ezáltal bőröregedést okoz. Kevésbé tartják veszélyesnek, mint az UV-B-t, de korántsem ártalmatlan, károsítja ugyanis a DNS-t, ezáltal szerepe lehet a bőrrák kialakulásában.

Terhes asszony napozása
Ketten napoznak, de csak egyikük látszik

A fényvédő készítményeken feltüntetett faktorszám az UV-B fény elnyelését mutatja. Minél magasabb ez az érték, annál biztosabb a napvédelem. Az UV-B elősegíti a szervezetben a csontképződéshez nélkülözhetetlen D-vitamin-szintézist. Ennek a fénynek köszönhetjük a szép, nyári színünket, de nem árt tudnunk, hogy a barnulás tulajdonképpen bőrünk védekező reakciója: a melamin-pigment azért termelődik, hogy elnyelje és átalakítsa a sugárzást. Az UV-B-nek ugyanakkor nem csak jótékony hatása van: károsítja a DNS-t, ami bőrrák kialakulásához vezethet, valamint ártalmas a szemnek, utóbbi miatt fontos, hogy a napszemüvegünk ne csak divatos legyen, de a megfelelő védelmet is biztosítsa.
Ritkán hallunk róla, de létezik az UV-C-sugárzás is. Ettől a típustól viszont csak akkor kell tartanunk, ha űrsétára készülünk, a földi légkör ugyanis teljesen elnyeli az ilyen fényt.

Fényvédelem kicsiknek és nagyoknak

Fontos, hogy mindig a bőrtípusunknak megfelelő fényvédő krémet használjuk. A világos, szeplős bőrrel rendelkező ún. kelta típusúak válasszanak magas faktorszámú krémet, mert ők nagyon hamar, akár 15-20 perc alatt leéghetnek. A sötétebb bőrűek védekezőképessége valamivel hosszabb, de nekik sem szabad megfeledkezniük a fényvédelemről.

A napozás túlzásba vitele életre szóló kárt okozhat
Vigyázzunk, hogy az öröm öröm maradjon

Napfény hatására az anyajegyek a bőrhöz hasonlóan megbarnulnak, majd a bőrszín világosodásával visszanyerik eredeti árnyalatukat. Ha mégsem így történik, az anyajegy fájni vagy viszketni kezd, megváltozik a mérete vagy a színe, mindenképp forduljunk bőrgyógyászhoz.
A hirdetés után írásunk folytatódik!



Különös figyelmet kell fordítani a kisgyermekek, csecsemők bőrének védelmére. Kalap, jól szellőző, világos ruha, napszemüveg, fényvédő krém használata számukra is ajánlott, de a legfontosabb, hogy ne tartózkodjanak a tűző napon. A bőr ugyanis nem felejt, a káros UV-sugárzás hatásai életünk során összeadódnak. Klinikai vizsgálatok bizonyítják, hogy a gyermekkori leégés, túlzásba vitt napozás jelentősen növeli a melanoma (rosszindulatú bőrrák) és a szürkehályog kialakulásának kockázatát. Ha mégis leégett a gyermek bőre, elsősegélyként hűtsük a sérült területet langyos vízzel, itassuk meg a kicsit, majd használjunk orvos vagy gyógyszerész által ajánlott megfelelő készítményt a fájdalom csillapítására.

Láthatjuk, hogy pár egyszerű szabály betartásával elkerülhető a baj, és nyugodtan élvezhetjük a napfény valóban áldásos hatásait.

Jótékonykodó sztárok, aktivista hírességek

Brigitte Bardot és az állatok védelme

Szerencsére egyre gyakoribb jelenség, hogy napjaink ünnepelt sztárjai hírnevüket, népszerűségüket és anyagi javaik egy részét humanitárius célok szolgálatába állítják. Jótékonykodásukkal nemcsak a rászorulókon segítenek, hanem saját magukon is, hiszen a hírességek imázsépítésének ma már fontos eleme a karitatív tevékenység.
Az is megesik, hogy a karrierje delelőjén túljutott sztár új életcélra talál egy fontos társadalmi ügy felkarolásában, ahogyan ez Brigitte Bardot-val történt.

A 60-as évek filmcsillaga és stílusikonja évtizedek óta állatvédő aktivistaként tevékenykedik. Már legelső kampányainak is jelentős eredményei voltak, az egyik ilyen, hogy a korábbi kegyetlen bánásmód helyett levágásuk előtt elektromos pisztollyal elkábítják a szarvasmarhákat a vágóhidakon.

Fókakölyök Brardot védelme alatt
Bardot-nak gondja volt a fókákra is

A 70-es években a fókák tömeges mészárlása ellen küzdött és elérte, hogy a fókaborjúbőr kereskedelmét betiltsák. Rendszeresen szót emel a szőrmeviselés ellen, legutóbb pedig Magyarországon is nagy port vert fel a libatömés elleni tiltakozása. 1986-ban létrehozta állatvédő alapítványát, melynek tőkéjét saját vagyona képezi. Az alapítvány szerteágazó tevékenysége az állatvédelem minden területét átfogja, Bardot pedig nyilvánosan és harciasan tiltakozik, ha az állatok bántalmazásáról, a velük való erőszakos vagy méltatlan bánásmódról kap hírt. Hírnevét arra használja, hogy az általa képviselt ügyeket a figyelem középpontjába állítsa. Nemrég az AFP francia hírügynökséghez is eljuttatta azt a levelet, melyet a híres divattervező, Karl Lagerfeld macskájához írt. Ebben arra kéri az állatot, dorombolja gazdája fülébe, hogy hagyjon fel az állati szőrmék felhasználásával.

Angelina Jolie, mint az ENSZ embere

Habár az utóbbi időben leginkább magánéleti problémái miatt szerepel a magazinokban, Angelina Jolie évek óta nem csupán színésznő és nagycsaládos anyuka, hanem elkötelezett aktivista is, aki rendszeresen ellátogat a világ leginkább hátrányos helyzetű térségeibe, hogy személyes benyomásokat szerezve tájékozódjon a legégetőbb, megoldásra váró problémákról.
Akár szimbolikusnak is tekinthető, hogy akkor szembesült először a háború sújtotta országok lakosságának szinte kilátástalanul nehéz helyzetével, mikor a Tomb Raider című szuperprodukció forgatása során épp a világot kellett megmentenie a filmvásznon. Humanitárius elkötelezettségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy nem csupán anyagi eszközökkel igyekszik segíteni a rászorulókon, de komoly terepmunkát is végez, fáradhatatlanul járja a menekülttáborokat, keresi a személyes kontaktust a háborús tragédiák áldozataival.  Érdemei elismeréseképpen jószolgálati nagykövetből pár éve különleges küldötté léptette elő az ENSZ. Többször felszólalt a háborús területeken elkövetett nemi erőszak áldozataiért, kórházakat és iskolákat építtetett Kambodzsában és Etiópiában, bevételeinek tetemes részét pedig alapítványainak utalja.

DiCaprio, a luxus és az ökológiai lábnyom összefüggései

Hollywoodban külön iparág foglalkozik a sztárok humanitárius portfóliójával, ez viszont nem jelenti, hogy segítő szándék mögött kizárólag önző indítékok lapulnak. A karitatív elkötelezettség jó reklám ugyan a hírességeknek, de buktatói is lehetnek, hisz könnyen kilóghat az a bizonyos lóláb, ha a sztár kevés elszántsággal képviseli a felvállalt ügyet.

Hirdetés



A közvélemény könnyen fogást talál a nem kellőképpen elkötelezett hírességeken. Többször megkérdőjeleződött például a környezetvédő szerepét is magára vállaló Leonardo DiCaprio aktivista hitelessége. Az ENSZ békenagyköveti tisztségét betöltő színész eddig mintegy 15 millió dollárt utalt környezetvédelemmel foglalkozó alapítványoknak. Oscar-díjának átvételekor is a klímaváltozásról beszélt, nemrég pedig narrálta a National Geographic Özönvíz előtt (Before the Flood) című dokumentumfilmjét, mely egyebek mellett a fenntartható gazdálkodás, a környezetvédelem, valamint az eltűnőben lévő ökoszisztémák és fajok megmentésének lehetőségét kutatja olyan interjúalanyokkal, mint Barack Obama, Bill Clinton, a milliárdos feltaláló, Elon Musk, Ferenc pápa vagy Ban Ki-moon ENSZ-főtitkár.
Nyilvánvalónak látszó elkötelezettsége ellenére azonban sokan képmutatónak tartják DiCapriot, mivel rendszeresen a magángépeit használja utazásaihoz, elképesztő luxusban él, s úgy tűnik, a saját ökológiai lábnyoma a legkevésbé sem aggasztja.

A sportolók is jó fejek

Nemcsak a szórakoztatóiparban, hanem a sportcsillagok közt is szép számmal vannak bőkezű adakozók, akik csillagászati összegű bevételeik komoly hányadát a nélkülözők javára fordítják, hírnevükkel pedig jó ügyeket szolgálnak. Közéjük tartozik a nemrég visszavonult futballsztár, David Beckham, aki az UNICEF jószolgálati nagyköveteként az elmúlt években sokat tett a gyermekek jogainak védelméért szerte a világban.
A nemzetközi gyermekvédelmi szervezet munkáját segíti az ötszörös aranylabdás Lionel Messi is.
Az A-kategóriás sztárok közül nem egy a maga egyéni módján értelmezi és gyakorolja a jótékonyságot meg az emberbaráti szeretetet. Johnny Depp például szívesen magára ölti Jack Sparrow kalózkapitány jelmezét, hogy meglátogassa a gyermekkórházak betegeit.

Hasonlóan rokonszenves, spontán megnyilvánulásai vannak Robert Downey Jr.-nak is, aki akár tigrisnek is beöltözik súlyos beteg kis rajongója kedvéért, más alkalommal pedig Tony Starkként segít egy kissrácnak, hogy megbarátkozzon az életét megkönnyítő új művégtaggal.

Egy daru sokcélúan használható

Felemelő foglalkozás

A Darumarket, a jó nevű daruzással foglalkozó vállalkozás tevékenységét vizsgálva hamar rájövünk: a daru nem csak építkezéseknél jelent nélkülözhetetlen munkaeszközt, hanem az élet számos területén is sokoldalúan felhasználható.
– A címképként használt felvételen is egy pécsi kulturális rendezvény lélegzetelállító pillanata látható, amint egy Liebherr darunk akrobatákat emel a magasba – mondja Kapes Ottó cégvezető.

“Egy daru sokcélúan használható” bővebben

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO)

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO) – hogyan kerüljünk előrébb a keresőkben?! | A Jóljárok.hu rovata

Online marketing alapok: keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy webegységet –  honlapot vagy blogot – a keresők élvonalába juttasson.
A keresőoptimalizálás a domain és a kulcsszavak gondos kiválasztásával indul és honlapon belüli technikai szabályok betartásával végzett munkával – ilyen például a struktúra kialakítása, a menürendszer stb. – folytatódik. Végül a linkek hálózata is rákerül, amely révén a világhálóhoz kapcsolódik a honlap.

A régi “mesterek” ideje – akik a kulcsszavak töméntelen, esetleg láthatatlanul elrejtett ismétlésével dolgoztak – lejárt.

Napjainkban a micrositok, backlinkek, a description-ök összehangolásának ideje jött el, a gyorsított honlap betöltődés, a reszponzivitás (okostelefonon való tökéletes megfelelés), a social media, vagyis a közösségi média használata, a content seo, vagyis az értelmes, hasznos szövegírás és építkezés, a LSI (látens szemantikai indexelés) fogalmának gyakorlati alkalmazása mellett. És persze folytathatnánk a sort… mondjuk azzal, hogy meg kell értenünk a marketing mix-ben az internet által létrehozott jelentős változásokat.
Erről álljon is itt egy beszédes tábla:

marketing – online marketing – keresőmarketing – keresőoptimalizálás
A klasszikus marketingtől a keresőoptimalizálásig

De azért ez a sokrétű, komplex tevékenység nem elsajátíthatatlan és nem feltétlen csak érthetetlen nyelvezettel vezethető elő.
Abból kiindulva, hogy a keresőoptimalizálás ma már az Internet kultúrájának része, a Bognár Stúdió ismeretterjesztő bejegyzésekkel támogatja az érdeklődőket. Ebben, mindenféle ijesztő szakzsargon használata nélkül kerül az olvasók elé, hogyan lehet egyszerűen, szépen, okosan optimalizálni egy honlapot.
A megközelítés módja elsődlegesen nem a szűken vett számítástechnika (bár az kikerülhetetlenül jelen van), hanem inkább az online marketing és a logika.
Ábrák segítik átláthatóvá tenni azt, mi történik, ha valamit megteszünk, vagy éppen ellenkezőleg, ha nem.

Keresőoptimalizálás élőben

Keresőoptimalizálás tudományosan, grafikonnal– Visszazuhantunk! – mondja az ügyfél a SEO-snak vagyis a keresőoptimalizálásért felelős alkalmazottnak vagy vállalkozónak. A Google találati táblán a negyedik helyről az ötödikre zuhantunk vissza – erősíti meg a megállapítást, vérmérsékletétől függően dühösen, bánatosan vagy lehangoltan. A szakember ilyenkor égre emeli tekintetét, mert szerinte a visszazuhanás fogalma az 50-60, esetleg a 100 hellyel történő visszaesésénél kezdődik. Az egy-két-három hellyel történő változás természetes mozgásnak tekinthető, s a Googleban amúgy sem létezik bérelt hely, amit tartósan garantálni lehetne.

Duplikáció, kapu oldal

Egyre többen élik meg, hogy ilyen-olyan okból a honlapjuk hirtelen, brutális nagyságrenddel visszaesik a keresők találati tábláján ( vagyis a SERP-ben). Különösen azok részesülhetnek ebben a korántsem örömteli meglepetésben, akik több honlapot üzemeltetnek, s ezek közül legalább kettő azonos funkció mellett, azonos kulcskifejezésekre “szakosodott”, vagyis egyik honlap a másiknak kapuja (kapu oldal – gateway page) esetleg szín tisztán ugyanaz a tartalom található több domainen is.
Ezt az utóbbi jelenséget duplikációnak nevezik.
Persze az is lehet, hogy a honlapra kattintást “gépesítették” valamilyen módon sőt még számos más szabálytalan dolog is történhetett, de most maradjunk a legjellemzőbb hibánál, a duplikációnál.

A gondolatmenet egyszerű és első pillantásra nagyszerű is: meg kell vásárolni az adott szakma legjobb domainjeit és ugyanazt a honlaptartalmat mindre rá kell tölteni. Így a versenytársak ki fognak szorulni a találati tábláról, vagyis a miénk lesz az internetes piac, mert minden fontos kulcsszóra a mi honlapunk fog előjönni. Sőt, ha keresztlinkeléssel erősítik egymást az oldalaink, akkor aztán nagyon erősek, legyőzhetetlenek lesznek ezek a honlapok. Azonban az a szomorú szabály a Googlenál, hogy általában a helyezések befolyásolására létrejött megoldásokat kiszűri és bünteti a kereső – és a duplikáció is pont ilyen!

A kereső eljárása érthető: a látogatót, a kereső embert releváns, sokszínű találatcsokorral kívánja fogadni, nem csak a mi tartalmunkkal, ugyanazzal hatszor-hétszer!

Visszasorolás a keresőben

Mit tehetünk, ha a visszasorolás bekövetkezik?

A jó megoldás a duplikáció megszüntetése, vagyis ki kell választanunk a legjobbnak tekinthető domaint és csak azt szabad megtartanunk. A másik domainről un. 301-es átirányítást kell megvalósítanunk. Ez azt üzeni a Googlenak, hogy végleg megszüntettük a „másik” domainen lévő honlapot, újra szabályosan vagyunk jelen a keresők világában. Persze, nem csak a csalárdok kényszerülhetnek a 301-es átirányításra, hanem például a takarékoskodók is, akik bizonyos összevonások után a felesleges domainjeiktől akarnak megszabadulni.
Akárhogy is, de a domain-ről való lemondás valóságos pszichológiai traumát okozhat, bármilyen okból is akarunk (vagy egyenes kell lemondanunk az ésszerűség miatt) arról. Persze a 301-es átirányítással, amely a domainről történő végleges átirányítást jelenti, szóval a 301-essel nem veszítjük el a keresőoptimalizálással, a linképítéssel (link building-gel) addig megszerzett linkjeinket. A folyamatot a Google Webmestereszközökben (új nevén: Search Console) követhetjük precízen nyomon.
Egyébként a Google azt ajánlja, hogy a webmestereket kérjük meg, a ránk mutató linkeket írják át az új címre, s a régi domaint legalább 180 napig őrizzük meg.

Ha érdekli a keresőmarketing

Ha a fentiek és az azokon túli keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdések érdeklik Önt, akkor haszonnal tanulmányozhatja az Első Magyar Keresőoptimalizáló (SEO) Verseny győztesének a keresőoptimalizálás alapjainak megismerését szolgáló oldalait. Ezekben a domain választástól a szövegírás rejtelmein át a technikai kérdésekig választ kaphat, és számos gyakorlati példával is megismerkedhet.
Javaslatunk tehát: A keresőoptimalizálás alapjai

***

Sőt, még ezt az oldalt is ajánljuk:
Keresőoptimalizálás az online marketingben

és még ezt is:
Keresőoptimalizálás

Ülőgarnitúrák, kanapék őrült jó áron

Magas minőségű bútorok outlet áron

Az elmúlt évtizedben előfordult már, hogy felhívtuk a figyelmet a budapesti ABútor Outlet bútor áruházra.
Ezekben a hivatkozásokban általában két dolgot emeltünk ki:

  • Az outlet áruházak jellemzője, hogy neves márkák vadonatúj, hibátlan, ámde kifutó termékeit kínálja roppant kedvező áron. Így az ABútor Outlet is ezt teszi elsősorban kiváló német bútor termékekkel, elsősorban ülőgarnitúrákkal, kanapékkal. Arra is felhívtuk a figyelmet, hogy a “német” jelző egy-egy termék, így a bútorok vonatkozásában is, nem csak nyelvtani jelző, hanem minőséget jelölő kitétel is a köztudatban. És nem véletlenül van ez így.
  • Másfelől az üzlet marketingjét és a kiszolgálás minőségét emeltük ki. (És a körülményekről is szóltunk: nem kis dolog Budapesten az ingyenes parkolás lehetősége, ami még akkor is érvényes, ha nem vásárol a látogató.)
AButor Outlet-honlap nyitókép kanapékkal.
Az AButor-Outlet-honlap ülőgarnitúra túrával kezdődok

Az online marketing izmosabbá teszi az üzletet

Ám most másra, az új honlap-minőségre hívjuk fel a figyelmet.
Nem mintha eddig nem lett volna az a honlap reszponzív, nem mintha nem mutatta volna be jól a termékeket, nem mintha hibáktól hemzsegett volna vagy törött lábú kanapé szerepelt volna a kínálatban… De a tulajdonosok még előnyösebb helyzetbe akarták hozni potenciális vásárlóikat.
Megnövelték az interakció lehetőségét, még pontosabb termékleírásoknak akartak helyet szorítani, növelni akarták a biztonságos kommunikációt.
Mindezt megnövelt tárkapacitás, új honlap-motor, frissített design, védelmet nyújtó WordPress plugin, a megnövelt mennyiségű ülőgarnitúra, kanapé, franciaágy, kiegészítő bútor – asztalok, szekrények – megjelenítése a honlapon teszi láthatóvá.
Lám, itt tudják: a tudatos termékfejlesztés csak akkor ér el eredményt, ha mellette ugyanolyan erejű az online marketing tevékenység is.
Ezt tükrözi a honlap fejlesztése és a közösségi médiában feltűnő folyamatos online hirdetés is.

***

Korábban az ABútor Outletről magazinunk hasábjain:

és egy blogunkban:

A bútor áruház új honlapja:

Képességfejlesztés: jobb agyféltekés rajzolás

De mi is az a jobb agyféltekés rajzolás?

Az utóbbi években nagy népszerűségnek örvendő jobb agyféltekés rajztanfolyamokon a felnőttek és gyermekek is megtalálhatják számításaikat, hiszen ez a technika minden korosztálynak látványos és ugrásszerű fejlődést hoz a rajz és a kreativitás terén.
Mi egyáltalán a jobb agyféltekés rajzolás? Mi történik egy tanfolyamon, amitől a résztvevők rajztudása ilyen gyorsan, ilyen hihetetlen változáson megy keresztül?

“Ha le tudod írni a neved, akkor képes vagy rajzolni is!”

Az emberek többsége meg van győződve arról, hogy a rajzolás képességét csak több évnyi fárasztó, verítékes gyakorlás útján lehet elsajátítani, és még többen vannak azon az állásponton, hogy művésznek születni kell: vagy isten adta tehetséggel jön valaki a világra, vagy sem. Sok ember számára a rajzolás egy mágikus folyamat, és mint ilyen, túlmutat a józan felfogóképességen.

  • „Én nem tudok rajzolni.”
  • „Ügyetlen vagyok.”
  • „Nincs hozzá kézügyességem.”
  • „Nekem ez nem megy.” – mondják sokan.

Ezzel ellentétben a rajzolni tudás nem csak kevesek kiváltsága, a készség elsajátítása pedig nem olyan bonyolult,

A jobb agyféltekés tanfolyam első és harmadik napján készült rajz ugyanattól a hallgatótól
Rajz az első és a harmadik napon

mint ahogy az a közhiedelemben elterjedt.
A művészi ábrázolás bárki által könnyedén, gyorsan megtanulható, korra, nemre, iskolai végzettségre és foglalkozásra való tekintet nélkül.
Nem igényel különösebb kézügyességet sem, elég, ha valaki egy átlagos szem-kéz koordinációval rendelkezik, mint amilyen például a tű befűzéséhez, vagy a saját neve leírásához kell.
Mi szükséges ahhoz, hogy megtanuljunk rajzolni?

A rajztudás titka

A titok nyitja a megfelelő látásmódban és agyunk jobb féltekéjének munkába fogásában rejlik. Aki megtanulja, hogyan kell helyesen feldolgozni a vizuális információt, az képes lesz rajzolni is. A legnagyobb festők azt vallják: nem a kezükkel, hanem a szemükkel alkotnak.
A varázslatos rajztudás elsajátításának másik fontos eleme az a képesség, hogy agyunkat átkapcsoljuk egy másfajta érzékelő módba, de ebben sincs semmi ördöngösség. Mindenkivel előfordult már, hogy egy tevékenység végzése során annyira belefeledkezett abba, amit éppen csinált, hogy megszűnt létezni számára a közvetlen környezete és az idő múlása. Nos, ez pont az a felszabadult, nyugodt tudatállapot, amely a művészi rajzoláshoz is szükséges.
E két összetevő elsajátítása nem nehéz és nem is időigényes, otthoni körülmények közt is működik.

Négy nap és másképpen látjuk a világot

A jobb agyféltekés rajztanfolyamunkon mindössze 4 nap szükséges hozzá. A 4 nap során olyan körülményeket teremtünk, olyan feladatokat végzünk, melynek hatására a domináns bal agyféltekénk elcsendesedik és átengedi a vezető szerepet a kreatív jobb agyféltekének, így képesek leszünk a dolgokat másképp észlelni, helyesen látni. Ennek következtében pedig akkor is valósághűen tudjuk lerajzolni a  megfigyelésünk tárgyát, ha előtte sohasem tanultunk rajzolni.
A rajzoláson kívül milyen előnyökkel jár, ha többet használjuk a jobb agyféltekénket?
Amikor a vizuális (jobb) agyféltekénk működése nagyobb teret kap, kellemes, pihentető, tiszta elmeállapotba kerülünk. A tanfolyam résztvevői arról számolnak be, hogy nem éreznek fáradtságot, szomjúság vagy éhségérzetet, sőt épp ellenkezőleg: a rajzolás alatt teljesen feltöltődnek energiával.

Egy művész ezt így fogalmazta meg:
„Amikor igazán megy a munka, az olyan, ami semmi máshoz nem hasonlítható. Eggyé válok a munkával: a festő, és a festmény egy. Izgatott vagyok, mégis nyugodt, élénk és teljesen ura önmagamnak. Nem vidámság ez, inkább a révülethez hasonlít. Azt hiszem ez az, amiért újra és újra festeni és rajzolni kezdek.”

A megváltozott látás- és gondolkodásmódnak köszönhetően sokkal intuitívabbak, kreatívabbak, sikeresebbek leszünk életünk egyéb területein is. Más szemmel fogunk a világra tekinteni, magabiztosabbá válunk, és jobban ki tudjuk fejezni magunkat. Olyan erőforrásra lelünk, amelyre bármilyen körülmény között bátran támaszkodhatunk.
Mit nyújt még egy jobb agyféltekés rajztanfolyam?
A fejlődés, amelyen néhány nap alatt a résztvevők keresztülmennek, egész egyszerűen döbbenetes. Az első nap készített rajzok és a negyedik nap portréi között akkora különbség van, hogy azt maguk a hallgatók is alig akarják elhinni. „Ezt tényleg én rajzoltam? Nem hiszem el!” A „pont pont, vesszőcske, készen van a fejecske” stílusú rajzokból élethű képek válnak!
A tanfolyam során lépésről lépésre megszerzett rajzolási készség egy egész életen át megmarad, azt bárhol, bármikor használni lehet majd. Olyan ez, mint a kerékpározás: ha egyszer megtanuljuk, hogyan kell csinálni, azt soha többé nem feledjük el.
A jobb agyféltekés rajztanfolyam elvégzésével szinte újra rajzolhatjuk az életünket!

Robert Henri így ír erről:
„Ha valakiben működésbe lép a benne rejlő művész, bármi is legyen a munkája, tanulékony, kutató, merész, önkifejező személy válik belőle. Érdekes lesz mások számára.”

Szepes Liliána
jobb agyféltekés rajz oktató
Honlapja: jobb agyféltekés rajzolás

Miért jó az országos tanfolyamkereső?

Mert van! – mondhatnánk röviden, de ezzel a válasszal aligha lehetnénk elégedettek. Tehát vegyük elő a komolyabbik érvünket arra nézve, miért is nagyon jó, ha van egy olyan honlap a weben, amely Magyarország összes engedélyezett tanfolyamát megmutatja, ráadásul térképes és szöveges ismertetést is nyújt a képzés helyéről, elérhetőségéről és egyéb fontos dolgairól. Éppen ezért most bemutatjuk azt a táblát a Google Trends segítségével, amely megmutatja, hogy 2004-től napjainkig az érdeklődés hogyan változott az OKJ képzések iránt.

OKJ képzés és tanfolyamok iránti érdeklődés

Az OKJ képzéseket szeretik a magyarok
Az OKJ képzések iránti érdeklődés növekedése 2004-től napjainkig Magyarországon

A tendencia egyértelmű: a szakmát, képzettséget adó tanfolyamok iránt folyamatosan nőtt az érdeklődés Magyarországon, miközben mintegy félmillió polgártársunk külföldön vállalt munkát, miközben az ország népessége finoman szólva nem gyarapodott.
Ezt az érdeklődést is kielégíti az Országos tanfolyamkereső.

Az ábra mintegy mellékesen megmutatja, hogy a keresések mélypontja mindig decemberben tapasztalható, a csúcspontok pedig januárra és augusztusra esnek. Az augusztusi csúcspont azért is érdekes, mert a tanfolyamok, képzések szervezőinek egy része ezt az időszakot holt időszakként kezeli, gondolván, hogy a potenciális igénybe vevők éppen úgy vízparton nyaralnak, mint ők. Csakhogy – képletesen szólva – látható, sok leendő hallgató a vízpartra is kiviszi a laptopját, hogy tanfolyamot keressen magának.

De nézzünk még mélyebbre a Google Trends segítségével:

Az OKJ képzések legkeresettebb tagjai
Az érdeklődés növekedésében élen járnak

Azon persze nem lepődhetünk meg, hogy az ingyenes képzések iránt a legnagyobb az érdeklődés, annak pedig igazán örülhetünk, hogy az egészségügy frontvonalába készülők ápoló képzést keresnek országszerte!!! Csak nehogy az legyen, amikor végeznek, már valamelyik előmelegített nyugati egészségügyi intézményben ápolják az ottani betegeket.

Do you speak English?

Erről az ápolónőkkel kapcsolatos aggodalmunkról pedig eszünkbe juthat: az ingyenes képzések közül kiemelkedik a 300 órás ingyenes angol nyelvtanfolyam. (A kis- és középvállalkozások ügyvezetője I-II elnevezésű képzésről van szó).
Ezért a kezdeményezésért dicséret illeti a kormányzatot, ámbár a szokásos kapkodás, át nem gondolt, előkészítetlen indulás rányomja bélyegét az első tanfolyamokra.
Az egy hónapos késve indulás a heti 2×5 órás esti iskolai elfoglaltságot az utolsó két hónapra heti 3×5 órásra emelte, amely e sorok írójának tapasztalata szerint lemorzsolódási hullámot gerjesztett.
Ezen a tanfolyam típuson határozott melléfogás volt a kezdők közé újrakezdőket keverni, mert – szintén e sorok írójának tapasztalata szerint – a 3×5 órára emelt heti terhelés mellett a valódi kezdők már nem képesek a lépést tartani és éppen ők, akiknek indult a kezdő tanfolyam – kihulltak.

Keresse meg a kívánt tanfolyamot

Az országos tanfolyamkereső városonkénti és tanfolyamonkénti, képzésenkénti komplex keresést tesz lehetővé.
Nincs is más dolgunk, minthogy kikeressük a jobb állás, a magasabb fizetés, a több tudás reményében a számunkra legmegfelelőbb és legközelebbi oktatási intézményben a kívánt képzést.
> Tanfolyam kereső

A honlapról másutt:

Bognár László

Megújult magazinnal fogadjuk

Közel tíz éves gúnyáját vetette le a Jóljárok Magazin és cseréli most újra.
Nem is annyira a karosszériával volt a baj, hanem alatta a motor avult el. Manapság már a hibrid a menő, vagyis a reszponzív honlap, amely ki tudja elégíteni az asztali gépek képernyőjén, de a mobileszközök monitorján való megjelenést is.
Magazinunk most már ilyen.

Új ruhában a Magazin

Közel tíz éves gúnyáját vetette le a Jóljárok Magazin és cseréli most újra.
Nem is annyira a karosszériával volt a baj, hanem alatta a motor avult el. Manapság már a hibrid a menő, vagyis a reszponzív honlap, amely ki tudja elégíteni az asztali gépek képernyőjén, de a mobileszközök monitorján való megjelenést is.
Magazinunk most már ilyen. Bármely eszközön az annak megfelelő méretben és elrendezésben jelenik meg.

Érvényes mondandónk van

Ilyen mérvű átalakításkor persze muszáj átnézni a korábbi bejegyzéseket. Számos elavult írást kirostáltunk, de ami maradt – nem csekélyke mennyiség a maradék – az vagy érdekes darabja a múltnak vagy mint a bejegyzések többsége ma is érvényes mondandóval bír.

Mondjak példát?
Már tíz évvel ezelőtt arról olvashattak látogatóink a magazinban, hogy Európában legalább annyian interneteznek fő műsoridőben, mint ahányan televíziót néznek. Ez az arány ha változott, aligha a tv javára billent a mérleg.
Napjainkban pedig a mobil eszközök térhódítása a téma.
Tehát van minek megfelelnünk.

Hirdetés




Régi és új rovatok

Rovataink némelyikétől is megváltunk. Ilyen teszem azt a képeslapküldő, amely iránt folyamatosan elfogyott az érdeklődés.
A sikeres rovatok – mint például az apróhirdetés, a tematikus szolgáltatóház és a linkgyűjtemények – természetesen megmaradtak.

Magazinunk célja, hogy kiszolgáljuk azt a sokszínű igényt, amellyel megtiszteltek minket az elmúlt évtizedben látogatóink.
A Céghírek – oldott formában – tippeket adnak a hétköznapi élet ügyes-bajos dolgainak megoldásához. Mit tegyünk, ha eldugul a csap, milyen teendőink vannak kertünkben tavasszal, nyáron, ősszel, télen?
Mit tegyünk, hogy a fák, a bokrok, a haszonnövények szépek maradjanak.
Akinek honlapja, blogja, facebook fiókja van, az nyilván “vevő lesz” a számítástechnikával, a SEO-val (keresőoptimalizálással) kapcsolatos írásokra.
A Szolgáltatóházban kipróbált, jó hírű vállalkozások érhetők el, mint ahogy a Linkkatalógusainkban is erre törekszünk.
Online magazinunk lapjain ingyenes apróhirdetésre is mód van, szóval színes magazint szeretnénk átnyújtani – lépdeljen nálunk bátran a bájtokon!

Na, ehhez szóljon 🙂

Egyszerűsítettük a hozzászólások lehetőségét. Már nem kell kirándulni a Facebookra ahhoz, hogy valaki kifejthesse egy-egy írásunk tartalmáról a véleményét.
Moderáció természetesen lesz, hogy biztosíthassuk az adott téma iránt valóban érdeklődők hozzáférését, ne szoríthassák őket ki a trollok.
Jó szórakozást, hasznos tartalmakat kíván Önnek a régi-új Magazin!