Online háború készül Kaliforniában?
A The Sunday Telegraph arról az értesüléséről oszt meg információkat, mely szerint a Yahoo! és a Facebook vezérigazgatója a két cég jövőbeli szorosabb együttműködéséről tárgyal.
Ennek csírái eddig is megvoltak a két cég munkájában, például a Yahoo! hírei helyet kaptak az egymilliárd felhasználót maga mögött tudó közösségi oldal, a Facebook “lapjain”.
De most igazán nagy, világrengető dologról lenne szó, írja a Business Insider online kiadásában. Nevezetesen Mark Zukkerberg dédelgetett tervét valósítanák meg közösen: egy kereső létrehozását és működtetését.
Piacvezetők és követők
Az MTI híre szerint a Google piaci részesedése jelenleg 66 százalékos, miközben a Bing 16%-át uralja a kereséseknek. A Yahoo! egymaga már aligha volna képes visszakapaszkodni a piac élvonalába, ahol ekkora előnnyel és erővel rendelkező piacvezetővel és követőkkel kellene egy trónkövetelőnek megkűzdenie.
A saját internetes kereső a Facebook számára a pontosabb reklám célzást (targetálás) tenné lehetővé és a reklámozó cégek online marketing tevékenységének hatékonyság növelésén keresztül növelné a maga hasznát, profitját is! Miközben természetesen a többi, a keresés-iparban elkötelezett versenytárs piaci részesedését és profitját csökkentené.
Érdekesség, hogy a most nyilvánosságra kerülő tárgyalások két főnöke, (Marissa Mayer a Yahoo! vezérigazgatója és Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója) egykor a Google alkalmazásában álltak.
Persze, számos kérdés merül még föl: vajon mi lesz a Bing körül kialakult Microsoft – Yahoo! kézfogás erejével? Elengedik egymás kezét?
Az azonban aligha vitatható, hogy ezek a kérdések a világgazdaság számára sem lényegtelenek!
***
Ajánlom még: Két internet volna? – a Google és a Facebook világai