Rollerezni jó

„A roller emberi erővel hajtott jármű. Egy kormányból, egy fedélzetből és két kerékből áll. A fedélzeten van az egyik láb, a másikkal pedig hajtja magát az ember.”

A fenti meghatározás a Wikipediából származik, gondos, precíz – ám mégis hiányzik belőle valami lényeges!
Az öröm.
Nézzünk csak rá a gyerekarcokra, amikor átszellemülten hajtják a járgányukat.
Nézzünk csak a metróra, villamosra felszálló felnőttre, aki büszkén csapja a hóna alá az összecsukható városi rollerét a bámész, irigy pillantásokat vető utasok előtt.
A legszebb azonban mégiscsak az, amikor kicsi lányok hajtják a gépezetet, arcocskájukon könnyű nevetés fut végig és hosszú hajak úsznak utánuk.

A rollernek világszerte számtalan híve akad

“Napjainkban az összecsukható fémroller a legelterjedtebb, de egyre nagyobb inváziója van az elektromos, illetve a robbanómotoros hajtású verzióknak is. Ezek azonban nagyon drágák. A legkomolyabb változatokat üléssel is ellátják, illetve elől- hátul tárcsafékkel is.”
Wikipedia

A freestyle valóságos virtuóz versenyzőket nevel, a motoros rollerezők a nagyvárosok igazi rémeivé váltak, a gyerekek az egész glóbuszon reggeltől estig lökik magukat a messzeségbe.

Aki rollert szeretne, azzal most igazán bőkezűen bánik a sors, hiszen megnyílt a BMX Cross webáruház, ahol is hírneves gyártóktól gyermek és felnőtt roller egyaránt beszerezhető.
Sőt, ahogy az egy igazi, nagy álmok kielégítésére létrehozott áruházhoz illik, alkatrészek is beszerezhetőek – kormány, kerék, fedélzet egyaránt. Már csak hajtani kell 🙂

Íme, itt érhető el a roller-birodalom: Roller

Pécs: a kultúra városa volt, az atom városa lesz?

A kultúra városáról

A kultúra országos fejedelmei elvinnék Pécsről a POSZT-ot (Pécsi Országos Színházi Találkozó), vándor-rendezvénnyé változtatva azt.
Hajdanán létezett Pécsett Filmszemle is, már el is feledkeztünk annak pillanatairól.
Ezek a rendezvények egy-egy rövid időre az ország kulturális fővárosává varázsolták Pécset, nem csak mondhattuk, hogy Pécs a kultúra városa, hanem – persze más tényezők mellett – az is volt.
Az elmúlt években sikerült sokat rontani a mecsekaljai város hírnevén – v.ö. Alföldi Róbert kitiltását a Zsolnay színpadáról. Erre jön most rá a POSZT-os szándék.
Nem csoda, hogy a város vezetése élénken tiltakozik!
Ki kéne írni a város határában, hogy ez egy türk város, talán még az országos színházi találkozó is maradhatna!

Film és beszélgetés Csernobilról

Az LMP pécsi irodája – ahová meghívást kaptam – ma estére mozivá alakult át, aztán pedig zsíroskenyérrel ízesített klubbá.
Az ATV Csernobil produkciójának megtekintése adta a kiindulási pontot.

Csupán mellesleg jegyzem meg, hogy egy film hatásosságát erősen befolyásolja annak kezdete és vége.
Ez a film úgy kezdődik, hogy “Vujity Tvrtko vagyok” és azokkal a szavakkal fejeződik be: “Vujity Tvrtko vagyok”.

De mi mégsem róla beszélgettünk a film befejeztével.

A jelenlévők egyfajta erős atomellenességet mutattak, senki sem jelezte, hogy rajongana a Paks 2 beruházásért, a pécsi uránbánya újranyitásáért és pláne nem a város mellé tervezett atomtemetőért.
Jómagam arról ábrándoztam néhány szóban, jó lenne, ha az atomellenes pécsi-baranyai erők egy közös központot üzemeltetnének, mert csak így lehet reális esély eredmények elérésére.
Ugyanis nézzük meg az atomlobby oldalán felsorakozó erőket: a magyar és az orosz állam bürokráciája, hatalmi szervei, titkosszolgálatai, a kimeríthetetlen tőkével bíró propaganda-gépezet, beleértve a közszolgálatinak csúfolt médiát, a nemzetközi és hazai profitorientált cégek erejét.
Ezzel szemben még csak szétszórt erők állnak. (LMP; ZÖFI, Energiaklub; NEMECSEK; önálló média és közösségi média hálózat nélkül; egymással nem igazán barátságos helyi párterők…)
Szóval kell egy csapat!

***
Frissítés, 2019.11.29.

Párbeszéd

A fenti tartalmat ajánló facebook bejegyzéshez hozzászólt Csepeli György is, ajánlva az HBO által készített Csernobil c. sorozatot.
Felvetésére így reagáltam:

1.) A két film valóban összehasonlíthatatlan. Az HBO sorozata drámai, megrázó erejű, míg az ATV-produkció inkáb ismert tények drámaiként tálalt ismétlése és az érdekesség kategóriájába eső jelenségek – igaz, professzionális szintű – tálalása volt.
(Ez utóbbi film “csúcspontja”, korunk valóságos védjegye volt számomra, amikor az egyik szenzációhajhász vizualista (Tvrtko) pellengérre állította a másikat, vagyis a televíziós a valóban kétségbeejtő színvonaltalanságot képviselő youtubert.)

2.) Ma egy másik “atomos” beszélgetésen vettem részt, amelyet az Energiaklub és a pécsi ZÖFI (Zöld Fiatalok Egyesülete) rendezett.

Atomellenes nők
Katus Eszter és Mátyás Eszter (Energiaklub), Konkoly-Thege Júlia (ZÖFI)

Itt kiderült, hogy tegnap is volt egy ilyen témájú rendezvény, amelynek kimondatlanul is az MSZP volt a kezdeményezője.
Három nap, három külön szervezésű, hasonló témájú rendezvény.
Én ma is felhívtam a figyelmet arra, hogy a feladat nagyságrendjének tükrében ez így nem vezet eredményre. Örömmel tapasztaltam az egyetértést, az erők közelítésének, egyesítésének kérdésében.
Személyes programommá lett, hogy ezt a közeledést a mégoly szerény eszközeimmel és lehetőségemmel elősegítsem.

Korábban az atomenergia témájában:

Bognár László

30 centivel megelőztük Ausztriát

Vannak dolgok, amelyeket csak akkor vásárolhatunk meg nyugodt szívvel, ha látjuk, tapasztaljuk a tulajdonságait. Cipőt, nagykabátot minden bizonnyal akkor veszünk birtokba a legszívesebben, ha a fizetés előtt felpróbálhattuk.
Az igényes nyílászárókkal, ajtókkal, ablakokkal ugyanez a helyzet.
Aki teheti, a beépítés előtt elmegy egy üzletbe, s ha szerencséje van és a marketing tudatosság szülötteként egyébként létezik, akkor egy elegáns bemutatóterembe.

Az osztrák és a magyar teraszajtó magasság

Horgászként tudom, hogy az eredményesség mércéje az adott körben a kifogott hal nagysága. Minél nagyobb a pontyunk, a harcsánk – annál jobb horgásznak számítunk.
A státuszszimbólumok terén is hasonló a helyzet.
Akinek nagyobb és drágább autója van, annak elvileg erőteljesebb a státusza is.
Vajon a teraszajtók nagyságávak is ez a helyzet? – ezen gondolkodom, mióta elolvastam az Internorm Ablak friss blogbejegyzését, melynek címe:
Látatlanban ablakot venni?
Itt olvasom a számomra meglepetést okozó sorokat:

“Slágertéma, hogy az építkezők szeretnék minél inkább a nappalit a kerttel egybenyitni és ehhez a keresik a legjobb megoldást. Ausztriában például a tipikus teraszajtó magasság 210 cm, míg Magyarországon a 240 cm, sőt a trend egyre inkább a 270-es magasság irányába mutat. De vajon el tudjuk-e képzelni, hogyan mutat egy 240 cm-es ajtó? És hogy kiknek érdemes a 270 cm magas tolóajtó mellett dönteni?”

Az első gondolatom: na, végre van valami, amiben megelőztük Ausztriát 🙂
Nem sokkal ugyan, mindössze 30 centiméterrel, de akkor is 🙂

A második gondolatom a társadalmi kompenzáció felé visz el – talán ezért…

A harmadik gondolat találgatás helyett inkább az Internorm véleményével való egyetértés felé terelget: rendelés előtt érdemes elmenni a Budapest határában lévő vadonatúj Internorm Bemutatóterembe, és megnézni azokat a centiket 210-től 270-ig és a centikhez hozzá számolni a hozzájuk tartozó ezreseket is!
A bécsi, innsbrucki, grazi polgár bizonyára ugyanezt teszi, csak éppen az osztrák Alpok legközelebbi Internorm bemutatótermében.

Tudjon meg többet az elgondolkoztató bejegyzésből:
Látatlanban ablakot venni?

Korábban a témában írtuk:

Reklám: nyomás alatt vagyunk

Kezdjük ezzel az online reklám példával. Ráakadhatunk ilyesmire a weben akár a Google Ads ajánlásával, akár egy, a témával, ez esetben a horgászattal, a horgászcikkek eladásával foglalkozó honlapon.
De akárhogyan is kerül a szemünk elé, bizonyítja, hogy egy-egy ártatlannak látszó reklámocska is mennyi kifinomult módszert használ arra, hogy vásárlásra bírjon!
Az ilyen reklámnak a legfőbb célja, hogy az eladót szolgálja, annak bevételét növelje igen akarnok módon. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a vásárló előnyéről, amit a használattól remélhet, árva szó sem esik.
Elemezzük kicsit ezt a reklámot!

Legyünk okosak – üzeni a reklám

Ami a kép feletti sor olvasásakor tüstént a szemünkbe ötlik, az a reklámár, vagyis a sok kilences, amelynek az a célja, hogy ne ötvennyolcezernek, csupán ötvenhétnek tekintsük a szóban forgó halradar árát. Ez a módszer szinte már mindenki előtt ismert, mégis működik.
Hozzon okos döntést – kezdi a marketinges a szöveget, ezzel mintegy úgynevezett vakcsoportot hozva létre.
Ki ne akarna az okos emberek csoportjába tartozni?
Egyszerű dolgunk van, hiszen okos ember okos döntést hoz, s könnyen az okos emberek csoportjába kerülhetünk, már ha megvásároljuk a terméket.
Erre a tényezőre ráerősít a halradar neve is, benne az “Okos halradar” név rímel az előbbiekre.

Mikor legyünk okosak? – Most!

A reklámmarketingben léteznek úgynevezett varázsszavak, amelyek segítik az eladások valószínűségét, mozgósítanak. Erről már a múlt században is szépen írt például David Ogilvy. Ebbe a varázsszó csoportba tartozik a most szó is – amivel itt türelmetlenkedik nekünk ez a reklám is: nincs idő vacakolni, meditálni, meggondolni – döntsön okosan, azonnal!

A sürgetésnek más példáit is tapasztalhatjuk a weben: a webshop megmutatja nekünk, hogy hány darab van még a raktárban az általunk keresett áruból. Látatlanban elárulom – kevés! Egy vagy két darab.
Persze, hogy átverés – siettetnek, ne gondolkozz, vedd, vidd, fizess!

Szuper, sőt extra

Amúgy persze minden áruféleség szuper, sőt extra, de a legügyesebb eladók extraszuperként kínálják! Olykor a semmit.
Mai hír, hogy az állatbarátként hirdetett szálláshelyen a tulajdonos agyonvert egy kutyát.
A politikai marketing is gyakorta kínálja nagyszerűként a semmit. Magyarország jobban teljesít! Miben? Kiknél?
Pécsinek lenni több! Kiknél? Miért?

***
Mutatok a témában más érdekességeket is:

Új íz a víztisztítás kereskedelmében

Nem véletlen a hivatkozás a víz ízére! Az AQUA Míra brand, amely új szereplőként robbant a víztisztítás, a víztisztító készülékek és azok beépítésének iparágába, egyebek mellett így vall erről…

De kezdjük inkább az egyebekkel 🙂

AQUA Míra – az új brand

Az AQUA Míra termékekről a brand honlapján megtudhatjuk, hogy fordított ozmózis elven működnek és kizárólag átfolyós rendszerű berendezésekből válogatták őket úgy, hogy ne csak a vízminőség, hanem az esztétikai  és a digitális szolgáltatások terén is kimagasló teljesítményt nyújtsanak.

Az AQUA Míra kemény piaci mércével indul:

  • készülékeinek vételára tartalmazza a beszerelés és beüzemelés költségét
  • EU-ból származó minőségi termékeket kínálnak háztartási, irodai és ipari felhasználásra egyaránt
  • 2+5 év garanciát adnak
  • nagyon méltányos árú átalánydíjas karbantartásra is mód van
  • ingyenes gépészeti ellenőrzés a készülék környezetét nyújtó szerelvényekben
  • ásványpótlás és egyéb más kiegészítő megoldások is rendelkezésre állnak
  • egészségvédelem – ezt nyújtja a tiszta víz
  • óriási tapasztalat az épületgépészet terén
  • ügyfélszolgálat 8-tól 18 óráig
Tiszta vizet kínál az AQUA Míra
Tiszta vizet kínál az AQUA Míra

A víz íze

És akkor térjünk vissza a víz ízéhez. A honlapon erről így vallanak:

’Ízekre szed’. Az ízek információ hordozók! Amilyen az íz meghatározottsága, éppen olyan jellegű az általa rejtett információ. Az íz által hordozott információ pedig üzenet, – élesebben fogalmazva: végrehajtandó parancs.   A nemkívánatos ízek, nemkívánatos üzeneteket közvetítenek, nemkívánatos élettani működést eredményezve – eltávolítva az egységtől, egészségtől, egyensúlyi állapottól. 
Tiszta íz, s tiszta víz nem csak egy véletlen betűeltérés, maga a lényeg!

Ez az idézet is a víztisztítás szokatlan, mélységesen emberi, humánummal átitatott, akár mondhatjuk, filozófiai megközelítését bizonyítja.
Már csak ezért is sok sikert kívánunk az AQUA Míra elkötelezett csapatának!

Karrier: álláshirdetésben nagyon erős az Aarenson

Karrier: álláshirdetésben nagyon erős az Aarenson Consulting. Állás, Álláshirdetés.

Egy fejvadász cég tapasztalataiból

Karrier, állás, álláshirdetések | Aarenson Consulting
Az Aarenson jelképe

“Mert félt a vértől a szagtól / Nem lett ő orvos csak doktor / S hogy el ne kopjon a lába / Benyomták egy irodába…” – énekelte évtizedekkel ezelőtt Dinnyés Jóska Veress Miklós Karrier c. versére írt dalában.
Persze ma már másmilyen a karrier, nem csak diplomás dada kell hozzá és jó állású, befolyásos apuka, hanem mondjuk internetes ismeretek is kellenek hozzá, ha máshoz nem, akkor a jó állások becserkészéséhez legalább. Hogy rátaláljunk egy “menő”, piacvezetők közé tartozó fejvadász cég állásajánlataira.

Az Aarenson Consulting Személyzeti Tanácsadó Kft. most frissülő honlapja – amelynek látogatói elsősorban a diplomásokat kereső cégek illetve a jó állást hirdető cégeket kereső diplomások köréből kerülnek ki – mindenesetre számos karrier lehetőségével kecsegtet.

Aarenson Consulting honlaprészlet: “Általunk helyére kerül minden elem a munkaerőpiacon

Bogdanovits Péter úrral, miközben a látogatói statisztikákat böngésszük, hamar ráébredünk, hogy a látogatók zöme kedden, szerdán és csütörtökön kap kedvet az internetes álláskereséshez, a pályamódosításhoz – méghozzá a most meglévő munkahelyén, munkaidőben.

– Úgy látszik, hétfőn még tart a lelkesedés, pénteken meg már a hétvégére készülnek az emberek, a hétvégén meg pihen a potenciális munkaadó és az álláskereső is! – provokálom eképpen az Aarenson Consulting képviselőjét.

– A hétköznapokon megerősödő látogatás valóban azt jelenti, hogy sokan nézegetnek állásajánlatokat – munkaidőben. Mivel az állásajánlataink elsősorban diplomát igénylő állásokra vonatkoznak, ezért ebből az is következik, hogy bizony a diplomások folyamatosan keresik a helyüket, nem félnek váltani.
Hamarosan elindul egy kutatásunk, ami az épp valahonnan kilépő munkaerő motivációit próbálja feltérképezni, úgynevezett exit tesztek segítségével.

– Ezt hogyan kell elképzelnünk?

– Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a kilépéskor kitölt egy anonim tesztet a munkavállaló. Előzetes eredményeink már vannak is. Ezek azt mutatják, hogy a munkavállalók többsége azért vállal el egy állást, akár sok-sok évre is, mert nem talált jobbat. Nem azért, mert kifejezetten ott szeretett volna dolgozni, vagy mert a karrierje szempontjából lehetőségeket rejt, hanem mert nem kapott jobb lehetőséget. Sokan úgy dolgoznak le éveket, hogy közben el akarnak menni. Sőt jópáran már a próbaidő alatt eldöntötték, hogy egyszer elmennek erről a helyről. Ezek lehangoló eredmények. A munkavállaló és a munkaadó számára is!

***

Az Aarenson Consulting álláshirdetésekre épülő honlapja, amely a magazin hír alapjául szolgált:> Állásajánlatok

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO)

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO) – hogyan kerüljünk előrébb a keresőkben?! | A Jóljárok.hu rovata

Online marketing alapok: keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy webegységet –  honlapot vagy blogot – a keresők még látogatott szférájába, a SERP, vagyis a találati tábla élvonalába juttasson.
Keresésben a világ vezető “nagyhatalma” a Google, ezért értelemszerűen a keresőoptimalizálást a Google találati tábláján igyekszünk jól megvalósítani.
A keresőoptimalizálás a domain és a kulcsszavak illetve a kulcskifejezések gondos kiválasztásával indul és honlapon belüli technikai szabályok betartásával végzett munkával – ilyen például a struktúra kialakítása, a menürendszer stb. – folytatódik. Végül a linkek hálózata is rákerül, amely révén a világhálóhoz kapcsolódik a honlap.
Ám ezek a technikai jellegű, nélkülözhetetlenül fontos elemek sem takarhatják el a lényeget, a tartalmas, érdekes, elolvasásra méltó módon megalkotott szöveget.

A régi “mesterek” ideje – akik a kulcsszavak töméntelen, esetleg láthatatlanul elrejtett ismétlésével dolgoztak – lejárt.

Marketing – online marketing – keresőmarketing – SEO

Napjainkban a micrositok, backlinkek, a description-ök összehangolásának ideje jött el, a gyorsított honlap betöltődés, a reszponzivitás (okostelefonon való tökéletes megfelelés), a social media, vagyis a közösségi média használata, a content seo, vagyis az értelmes, hasznos szövegírás és építkezés, a LSI (látens szemantikai indexelés) fogalmának gyakorlati alkalmazása mellett. És persze folytathatnánk a sort… mondjuk azzal, hogy meg kell értenünk a marketing mix-ben az internet által létrehozott jelentős változásokat.
Erről álljon is itt egy beszédes tábla:

marketing – online marketing – keresőmarketing – keresőoptimalizálás
A klasszikus marketingtől a keresőoptimalizálásig

De azért ez a sokrétű, komplex tevékenység nem elsajátíthatatlan és nem feltétlen csak érthetetlen nyelvezettel vezethető elő.
Abból kiindulva, hogy a keresőoptimalizálás ma már az Internet kultúrájának része, a Bognár Stúdió ismeretterjesztő bejegyzésekkel támogatja az érdeklődőket.
Ezekben mindenféle ijesztő szakzsargon használata nélkül kerül az olvasók elé, hogyan lehet egyszerűen, szépen, okosan optimalizálni egy honlapot.
A megközelítés módja elsődlegesen nem a szűken vett számítástechnika (bár az kikerülhetetlenül jelen van), hanem inkább az online marketing és a logika.
Ábrák segítik átláthatóvá tenni azt, mi történik, ha valamit megteszünk, vagy éppen ellenkezőleg, ha nem.

Keresőoptimalizálás élőben

Keresőoptimalizálás tudományosan, grafikonnal

– Visszazuhantunk! – mondja az ügyfél a SEO-snak vagyis a keresőoptimalizálásért felelős alkalmazottnak vagy vállalkozónak. A Google találati táblán a negyedik helyről az ötödikre zuhantunk vissza – erősíti meg a megállapítást, vérmérsékletétől függően dühösen, bánatosan vagy lehangoltan. A szakember ilyenkor égre emeli tekintetét, mert szerinte a visszazuhanás fogalma az 50-60, esetleg a 100 hellyel történő visszaesésénél kezdődik. Az egy-két-három hellyel történő változás természetes mozgásnak tekinthető, s a Googleban amúgy sem létezik bérelt hely, amit tartósan garantálni lehetne.

Duplikáció, kapu oldal

Egyre többen élik meg, hogy ilyen-olyan okból a honlapjuk hirtelen, brutális nagyságrenddel visszaesik a keresők találati tábláján ( vagyis a SERP-ben). Különösen azok részesülhetnek ebben a korántsem örömteli meglepetésben, akik több honlapot üzemeltetnek, s ezek közül legalább kettő azonos funkció mellett, azonos kulcskifejezésekre “szakosodott”, vagyis egyik honlap a másiknak kapuja (kapu oldal – gateway page) esetleg szín tisztán ugyanaz a tartalom található több domainen is.
Ezt az utóbbi jelenséget duplikációnak nevezik.
Persze az is lehet, hogy a honlapra kattintást “gépesítették” valamilyen módon sőt még számos más szabálytalan dolog is történhetett, de most maradjunk a legjellemzőbb hibánál, a duplikációnál.

A gondolatmenet egyszerű és első pillantásra nagyszerű is: meg kell vásárolni az adott szakma legjobb domainjeit és ugyanazt a honlaptartalmat mindre rá kell tölteni. Így a versenytársak ki fognak szorulni a találati tábláról, vagyis a miénk lesz az internetes piac, mert minden fontos kulcsszóra a mi honlapunk fog előjönni. Sőt, ha keresztlinkeléssel erősítik egymást az oldalaink, akkor aztán nagyon erősek, legyőzhetetlenek lesznek ezek a honlapok. Azonban az a szomorú szabály a Googlenél, hogy általában a helyezések befolyásolására létrejött megoldásokat kiszűri és bünteti a kereső – és a duplikáció is pont ilyen!

A kereső eljárása érthető: a látogatót, a kereső embert releváns, sokszínű találatcsokorral kívánja fogadni, nem csak a mi tartalmunkkal, ugyanazzal hatszor-hétszer!

Visszasorolás a keresőben

Mit tehetünk, ha a visszasorolás bekövetkezik?

A jó megoldás a duplikáció megszüntetése, vagyis ki kell választanunk a legjobbnak tekinthető domaint és csak azt szabad megtartanunk. A másik domainről un. 301-es átirányítást kell megvalósítanunk. Ez azt üzeni a Googlenak, hogy végleg megszüntettük a „másik” domainen lévő honlapot, újra szabályosan vagyunk jelen a keresők világában. Persze, nem csak a csalárdok kényszerülhetnek a 301-es átirányításra, hanem például a takarékoskodók is, akik bizonyos összevonások után a felesleges domainjeiktől akarnak megszabadulni.
Akárhogy is, de a domain-ről való lemondás valóságos pszichológiai traumát okozhat, bármilyen okból is akarunk (vagy egyenes kell lemondanunk az ésszerűség miatt) arról. Persze a 301-es átirányítással, amely a domainről történő végleges átirányítást jelenti, szóval a 301-essel nem veszítjük el a keresőoptimalizálással, a linképítéssel (link building-gel) addig megszerzett linkjeinket. A folyamatot a Google Webmestereszközökben (új nevén: Search Console) követhetjük precízen nyomon.
Egyébként a Google azt ajánlja, hogy a webmestereket kérjük meg, a ránk mutató linkeket írják át az új címre, s a régi domaint legalább 180 napig őrizzük meg.

Ha érdekli a keresőmarketing

Ha a fentiek és az azokon túli keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdések érdeklik Önt, akkor haszonnal tanulmányozhatja az Első Magyar Keresőoptimalizáló (SEO) Verseny győztesének a keresőoptimalizálás alapjainak megismerését szolgáló oldalait. Ezekben a domain választástól a szövegírás rejtelmein át a technikai kérdésekig választ kaphat, és számos gyakorlati példával is megismerkedhet.
Javaslatunk tehát: A keresőoptimalizálás alapjai

***

Sőt, még ezt az oldalt is ajánljuk:
Keresőoptimalizálás az online marketingben

és még ezt is:
Keresőoptimalizálás

Itt az akna, hol az akna

 

– Viszonylag gyakran kapunk a fejünkhez, amikor olyan megoldásokkal találkozunk, amit szerintem büntetni kellene – mondja Világi Tamás, a Világi Duguláselhárítás tulajdonosa.
Arról faggatom, milyen megoldásokat kell elkerülnie annak, aki nem szívesen él át otthonában vagy munkahelyén rémtörténeteket dugulások miatt.
– Ilyen például, amikor a kültéri szerelőakna nyílása egészen egyszerűen le van betonozva.
Szép-szép az egybefüggő térburkoló kő és a gyepszőnyeg, no de nem mindegy, hogy az eltömődött szennyvízvezetékhez a lakásból, vagy a szabadból, a tisztítóaknából férünk-e hozzá.

Duguláselhárító szobra
Duguláselhárító szobra Szlovákiából

Azok a gócok, melyek a szabadban zárják el a csatorna keresztmetszetét (például gyökérbenövés, csatorna elfagyás), sokkal optimálisabb, ha a duguláselhárítás is kint történik – minél közelebb a duguláshoz. Amikor azonban sem tisztítóakna fedlap, sem egyéb jelzés nem mutatja a vezeték helyét, nyomoznunk kell.

Nyomvonalbemérés, kamerás csővizsgálat

– Szerencsére léteznek speciális vizsgálatok, melyek segítenek az eltömődés pontos helyének, sőt, az addig esetleg ismeretlen nyomvonalon futó csővezeték helyének meghatározásában is – folytatja a duguláselhárítás szakembere.
Majd így folytatja:
– A nyomvonalbemérés a profi duguláselhárító szakember egyik viszonylag gyakori tevékenysége. Főleg régi épületekben történő duguláselhárítás esetében lehet szükség a szerkentyűre.
A kamerás csővizsgálat több, a duguláselhárítás területén kívül eső mesterségben is alkalmazható (kémények, aknák, szellőzőcsövek). A száloptikás csővizsgáló remekül prezentálja az eltömődés természetét, segítségével pontosan be lehet mérni a blokk fészkét.

Kő kövön, WC a lapon nem marad…

– Másik kedvencünk, amikor a fürdőkád pompásan be van építve, csak éppen a szerelőnyílás maradt le… Nagyon sajnáljuk azokat az ügyfeleinket, akik kéztördelve nézik, hogyan válik a bontás martalékává az eldugult kád gyönyörűen csempézett házának borítása, miután nem használt semmiféle pumpa, vízsugár, csőtisztító spirál…
Sosem fogom megérteni, hogy lehet egy szakember annyira optimista (?), hogy azt gondolja, soha, semmiféle probléma nem fog megtörténni, és olyan megoldást alkalmaz, mint például a lebetonozott WC. Egy makacs dugulás miatt márpedig a toalettet fel kell szedni, egyrészt, mert nem szeretnénk szétverni a fajanszot a csőtisztító spirállal (védőburok ide vagy oda), másrészt jobban hozzáférünk a helyszínhez. Ilyenkor aztán sérülhet, törhet a WC, a járólap is…

Majd ha fagy

A duguláselhárító szakember mumusa az elfagyott vezeték. Extrém hidegben, nyaralókban, pincékben, fedetlen vízaknákban, helytelenül, vagy fagyhatár feletti kivitelezés okán fordul elő leggyakrabban. Ilyenkor a duguláselhárító a különféle melegítésektől kezdve a magasnyomású WOMA bevetésén a speciális jégvágó fejen át mindennel próbálkozhat.
A legutóbbi elfagyás miatti duguláselhárítás Budapesten és Érden történt, szerencsére gyorsan ki tudtuk olvasztani a jégdugót.
És Önnél mivel fogunk találkozni?

***

Korábban a témában:

Alternatív meghallgatás uránbánya ügyben

Kell-e nekünk uránbánya?

Az LMP 2018 december 18-án a Pécs szomszédságába, a Kővágószőlősre tervezett új uránbánya témájában elhalasztott közmeghallgatás helyett hívott életre alternatív közmeghallgatást pécsi irodájába.
Ez persze jó hír, hiszen minden rendezvénynek, akciónak örülnünk kell, amely fórumot ad a különböző nézeteknek, ahol a vélelmek és a félelmek felszínre kerülhetnek, ahol valóságos pro és kontra tények alapján felkészülhet a lakosság – ha úgy tetszik, akkor a társadalom – a felelős véleményformálásra, a felelős döntésre!

Erre még reggel gondoltam, amikor elhatároztam, hogy elmegyek erre a fórumra, s ha már ilyen szépen “bezöldültem”, szokásom szerint rápillantottam Pécs légszennyezettségi adataira. Ezt láttam a legszennyezes.hu oldalon:

Légszennyezettségi adatok Pécsett
Légszennyezettségi adatok Pécsett

– Na, ezekre az egészségkárosító adatokra kellene még felszívnia a pécsi polgárnak egy kis sugárszennyezést a szálló porral, a zagyból a vízbázisba beszivárgó anyagokkal.

Este az LMP-nél nem voltunk sokan, 10-15 fő körül ingadozott a résztvevők száma. A felállás a magyar sztenderdet követte, elől asztal mögé rendezve a két fős “elnökség”, szemben a jónép.  Szerencsére a tartalmi lefutás már nélkülözte a hivatalosságot, a vitaindító után párbeszéddé, enyhe vitává módosult a rendezvény, egyenrangú felek jókedvű együttlétévé, ahol egy-két távozó után csak a közös meggyőződés maradt, és azt fogattuk a nyelvünkön: az atomellenességet.

Kóbor József és Keresztes László Lóránt, LMP.
Kóbor József megyei elnök és Keresztes László Lóránt LMP társelnök

Kóbor Józseffel igazán jól járt az LMP és a zöld mozgalom, hozzáértő szakemberként ismerik országszerte a biofizikust, aki még a régi uránbánya idején kezdte meg kutatásait.
Néhány kemény mondattal ismertette a régi uránbánya hátrahagyott örökségét, ami igazán sokba kerül, mert a veszélyeit fel kellett és kell számolni. Ilyen volt pédául a csernobili sugárzás mennyiségét teljesítő pellérdi zagytározó.
A tervezett új uránbányáról kiderült, hogy kétszer annyi bányamaszatot fog ránk hagyni, mint elődje. Továbbá megtudtuk, hogy a tervek szerint Kővágószőlős felől Pécs nyugati részei alá fognak vágatokat fúrni, s ezzel mintegy 1000-1400 lakás értékelődik le a városban.
És az egész város leértékelődik! – tehetem hozzá többünk véleményét.
Ráadásul ez a tervezett atom-létesítmény a Bodára tervezett atomlerakóhoz és Paks 2-höz társul, s ezzel Pécs egy hármas érdek frontvonalába kerül.

“Békésnek lenni nem azt jelenti, hogy mindent elfogadunk.”

A német zöld asszonytól, az Ursula Sladektől vett idézettel máris áttérhetünk a társadalmi hatásokra.
Arról is beszéltünk, hogy élnek illúziók. Valaha a város prosperitását a szén- és az uránbánya adta, nagyon komoly városrészt tudhatott magának az uránércért dolgozó bányásztársadalom, még ma is viseli a szóban forgó negyed az Uránváros nevet.
Ám a tervezett új bánya összehasonlíthatatlanul kevesebb munkaerőt kívánna, Pécs város fillért nem nyerne a bányanyitáson, mert az iparűzési adó a 10 km-re fekvő Kővágószőlőst illetné meg.
Viszont ki fog külföldről olyan egyetemi városba jönni, bármilyen színvonalas is az oktatás, amelynek száz kilométeres körzetében atomerőmű blokkok bővítése zajlik, ahol 10-12 kolométerre uránbánya okádja a zagyot és a meddőhányókat, továbbá a világon az első nagy radioaktivitású atomszemétnek biztosítanak tárolót.
Kiírhatjuk a város szélére akárhány táblára, hogy ez itt a kultúra városa, ha az atomszemét városaként könyvelnek minket el.

A ZÖFI

Az est – szerintem érdekes színfoltja volt, hogy a ZÖFI, vagyis a Zöld Fiatalok és holdudvara három fővel képviseltette magát.
Mindhárman részt vettünk egy németországi “atom-túrán”, s ezek leglényegesebb tapasztalatait Nagy Gabi ismertette is.

Magyarok az ASSE 2 atomtemetőben
Magyarok Németország egyik atomtemetőjében – középütt Nagy Gabi

A magam véleménye szerint, melynek hangot is adtam, nagy jelentősége van a pécsi zöld elkötelezettségű csoportok összehangolt működésének.
Ezt a kört más pártok és szervezetek bővítésével erőteljessé kellene tenni.
Jómagam Németországban az ottani zöld ellenállás struktúráját  tanulmányoztam leginkább.
Láthattam, hogy a lakosság Alsó-Szászországban óriási civil támogatást kapott más német tartományokból, hogy az egyház a régi sóbányába tervezett atomtemető létrehozása ellen tiltakozó emberek mellé állt, hogy Németországban nagyon izmos zöld párt működik a parlamentben, hogy a szakszervezetek védik a dolgozóikat a sugárszennyezéstől a hatókörükben létesült vagy létesítendő nukleáris művektől.
Nálunk az egyházak aligha állnak az Orbán-fillérek elveszítésének rémétől fenyegetve az emberek oldalára, az LMP napjainkra a 2%-os támogatottság küszöbén tántorog, a szakszervezetek sem éppen kirobbanó erejűek, ráadásul leköti őket a rabszolgatörvény elleni küzdelem.
Nekünk itt Pécsett egyetlen lehetőségünk van az érdekérvényesítésre: az összefogás! Stratégia kidolgozása, taktikai felkészülés, a kommunikációs csatornák kiépítése.
Az LMP most rátalálhatna önmagára. Ne kormányzásra készülődést füllentsen hiteltelenül, ahogy ezt néhány hónapja tette – mert itt volna most számára az igazi, reális harcmező!

***

Kapcsolódó bejegyzések:

Bognár László