A szolgáltatás és a szolgálat szavai

Miként fogom szólítani…

Az ügyfeleket még cégen belül is illik X úrnak, Y hölgynek szólítani, még ha éppen nincsenek is jelen a szóban forgó ügyfeleink, mert így folyamatosan megadjuk azt a tiszteletet, amely nem csak kijár, hanem szükséges is ahhoz a szolgálathoz, amit a munkánkkal végzünk számukra.

Persze láttam-hallottam már más cégnél olyant, hogy jaj, megint annak a parasztnak fogunk dolgozni; te jóisten, megint a skót ügyfél sirámait kell majd hallgatnunk; az a pökhendi fráter lyukat beszél majd a hasamba … és így tovább. Biztosra veszem, hogy ez a hozzáállás a teljesítményben is meg fog mutatkozni.

Szolgáltatás és szolgálat egy tőről fakad

Éppen ugyanezért aggályos, amikor politikusok szájából hallunk olyan kifejezéseket, hogy “panelproli”, “nyugger”, “libernyák”, “inas” és hasonlók, mert ezekből aligha következik a SZOLGÁLAT alázata és elhivatottsága a politikus részéről.

Művelt sakkjátékosok nem parasztot mondanak, amikor gyalogról esik szó!

Király, bástya, huszár, gyalog sakktáblán.

Apropos sakk. A királyok kora lejárt, a bástyából kilopták a cementet, a futó külföldön keresi a kenyerét, a vezér nem nagyon illik a demokráciához – így most már mégiscsak a gyalogban bízhatunk – talán!

B.L.

“A szolgáltatás és a szolgálat szavai” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kiváló írás!
    Én magam egyre jobban félek attól mikor kezd el a környezetem “bácsizni!”
    Apám az akadémia rendes tagja volt, neve elött ott volt a dr., de amikor bekerült a kórházba egyből “bácsi” lett. Nehezen élte meg!
    Attól tartok a bácsizást nem fogom, nem fogjuk Lacikám megúszni!
    A feladat az, hogy ennek ellenére úriembernek érezzük magunkat és úgy is viselkedjünk!
    Jó egészséget!
    Sanyi

  2. Kedves Sándor (nem bácsi)!
    Sajnos engem már itt-ott utolért a Laci bácsi megszólítás, szoktam szólni – ne már!
    Észrevételed köszönöm 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük