Koronavírus 2. hullám: van felvásárlás?

Koronavírus második hullám: felvásárlási láz

Nézzük meg a Google Trends segítségével, vajon a koronavírus járvány második hulláma is indukál-e bevásárlási lázat!
Ugyanis a koronavírus első hullámát óriási felvásárlási láz kísérte. Üres polcok néztek ránk az élelmiszerüzletekben. A liszt, a konzervek számítottak olyan sikerterméknek, amelyeknek időnként csak hűlt helyét lelhettük az ÁBC-k pultján. A szájmaszk, a fertőtlenítőszer időnként arany áron is hiánycikknek számított, a WC-papír gurigák is elgurultak időnként élelmesebb honfitársaink otthonába.

Kereslet a liszt, az élesztő, a konzerv iránt

Az elmúlt egy évben a liszt kulcsszóra így kerestünk magyar nyelven a weben:

Koronavírus hatása a liszt forgalmára - Jóljárok Magazin
A Google Trends 2020.09.19-én azt jelzi: a liszt felvásárlására most, a második hullám kezdetén nem került sor!

Az élesztő teljesen hasonló helyzetről ad tudósítást: az otthoni sütés-főzés, kenyérdagasztás nem repíti a házi gasztronómiát a fellegekbe, mint február végén, március elején. Íme, az élesztő iránti keresések tendenciája a weben:

 - Jóljárok Magazin
Az élesztő se éledt újjá szeptember közepén, mint keresleti bajnok

De adjunk esélyt egy másik élelmiszeripari terméknek, a konzervnek is:

 - Jóljárok Magazin
Úgy fest, még tarthat a tavaszi túlvásárlás, mint tartalék. E termékcsoporton belül azért a csicseri borsó erősödést mutat.

A szájmaszk iránti érdeklődés ugyan enyhe emelkedést mutat, de a tavaszi mennyiség közelébe sem ér.
Mindezek alapján bátran kijelenthetjük: a koronavírus járvány második hulláma nem generált Magyarországon vásárlási lázat.

***
A Google Trends eszközéről bővebben itt: Trendek rendje: Google Trends

Korábban a téma magazinunkban: Koronavírus: piacokat szűkít és bővít

És egy cikk máshonnan: Koronavírus kontra szennyvíz

Bognár László

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük