Koronavírus: alkalmazkodás a járvány kereteihez

koronavírus

Termékek és szolgáltatások

A szerző: Bognár László maszkkal védekezik a koronavírus ellen. - Jóljárok Magazin
A szerző: Bognár László

Nem is túl régen azon meditáltam ezeken a bájtokon, hogy a koronavírus járvány cégek, vállalkozások sokaságát fogja rettenetesen nehéz helyzetbe sodorni, miközben más iparágak, szolgáltatások előtt új utak, új fejlődési pályák nyílhatnak meg. Koronavírus: piacokat szűkít és bővít.
Míg például a turizmus és az ahhoz kapcsolódó szakmák – hotelek, éttermek, fürdők, múzeumok stb. – tartalék híján számos egységüket fogják hosszú távra vagy végleg elveszíteni, addig például a IT cégek a távoktatás, vagy a home office fejlesztésében új piaci lehetőségekre lelhetnek.
A verseny fokozódása a beszűkült piacon új pályákat nyit az online marketingben, például a keresőoptimalizálás terén.

Alkalmazkodás a koronavírus járvány körülményeihez

A korlátozott nyitva tartási idő, a vásárlói aktivitás csökkenése – v.ö. mindenki maradjon otthon! -azonban a válság sújtotta cégek, kereskedelmi egységek alkalmazkodó képességét is próbára teszi.
Számos példáját láthatjuk a kreatív megoldásoknak.

 - Jóljárok Magazin
Az ABútor Budapesten online rendelést is lehetővé tesz, méghozzá akcióval fűszerezve

Az egyik könyvkiadó leárazással és facebook csoport nyitásával próbálkozik.
Mások a biztonság fokozásával próbálkoznak. Hiper gyorsasággal átlátszó műanyag fal került az egyik nagykanizsai patika kiszolgáló pultja elé. Pécsett a polgármester azt kéri a gyógyszertáraktól, hogy az ügyeleti ablakon át történjék a kiszolgálás, kerülve, a belső térben történő gyógyszer kiváltás lehetőségét.
Egy budapesti autókölcsönző – a Koala Autorent – fertőtlenített gépkocsikat ígér átadáskor.
Ugyanez az autóbérlést megvalósító cég önmaga működését úgy védi, hogy az alkalmazottak nem kerülhetnek egymással kapcsolatba amikor váltják egymást. Erről szupergyorsan, e-mailben értesítette egykori és jelenlegi ügyfeleit.

Duguláselhárítás

Léteznek olyan szakmák, amelyekre mindig szükség volt, van és szükség is lesz.
Ilyen például a duguláselhárítás is, mert a dugulás a lefolyókban sőt a csatornahálózatban akár van járvány, akár nincs, előfordul.
Márpedig az a bizonyos matéria nem kívánatos az emberi környezetben.
Mint a Világi Duguláselhárításnál Világi Tamástól megtudom, most fokozottan vigyáznak a megrendelőik és a saját egészségükre: szájmaszk, védőszemüveg, egyszer használatos fehér ruha és nagy-nagy óvatosság a kellékeik.

Áremelés kontra árleszállítás

Az árakban kettős tendencia érvényesül.
Az egészségügyi termékek, mint például a kézfertőtlenítők, a szájmaszkok, óriási, többszörös áron szerezhetőek csak be. De a piacokon is áremelkedés tapasztalható.
A másik tendencia az árkedvezményekkel történő vásárló csábítás.

Akciós kanapék - Jóljárok Magazin
Kanapé akciósan – az ár tényleg takarékon. A képre kattintva az ABútor honlapjára jut.

Online áruházak, webshopok

Eljött az online árusítás reneszánsza. És ezzel együtt persze a házhoz szállítás iparágának fellendülése is.
Jön a húsvét, az ajándékozások ideje. A kerékpározás több szempontból is nagyszerű elfoglaltság és egy kicsit divat is. Ráadásul zöldebb közlekedés nincs is a világon!
Így aztán nagy forgalmat jósolhatunk a vírusos időszak ellenére is például, a nagyon gazdag bicikli kínálatot felvonultató, BMX Cross webáruháznak.

Témába vág: A koronavírus átrendezte a piacot

“Koronavírus: alkalmazkodás a járvány kereteihez” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Az én tapasztalatom szerint is a cégek gyorsan próbálnak alkalmazkodni az új vásárlói szokásokhoz.
    Izgalmas kérdés, hogy a vásárlók hogy fognak alkalmazkodni??!
    Ha a vásárlók úgy fogják fel a mostani helyzetet, hogy hamar vége lesz, akkor lehet, hogy rárebbennek egy 30%-os kedvezményre.
    Ha úgy gondolkodnak, hogy hónapokig eltarthat, esetleg az állásukat is elveszítik, akkor bizony tartalékolnak, és nem vásárolnak.
    Ezért lenne fontos a hiteles, szakértői tájékoztatás: Mire számítsunk, mire készüljünk?
    Hiteles tájékoztatás hiányában zsigerből a legrosszabb jövőképre készülünk!

    Jól áll a maszk, de nem látom rajt a céglogót és cég színeit!
    Kíváncsi vagyok mikor és honnan rendelhetünk ilyent? Félek, hogy csak Kínából!

    Jó egészséget!

  2. Kedves Sándor!
    Igazad van, a bizonytalanság rombolja a piacot, mert megszünteti a tervezés lehetőségét. A vásárló magatartásának tervezését, meg a szolgáltatás, gyártás tervezhetőségét is.
    Érdekesség, hogy az eddig leszólt kínai termékek a bóvli kategóriájából az isteni ajándék kategóriájába emelkedtek.
    Jó egészséget kívánok!

  3. Kedves Laci!

    Még azt is tapasztalom, hogy a bizonytalanság rossz érzéseket szül bennünk. Evolúciós örökségünk viszont, hogy a rossz érzések elől a legrövidebb úton menekülni akarunk: evés, ivás, mászkálás, haverokkal való személyes találkozás, lefutok a boltba, stb,.
    Persze van hasznos módja is a rossz érzéseinktől való megszabadulásnak még a koronavírus idején is! Ez az amikor pl. a ZOOM segítségével találkozunk a barátainkkal.
    Bocs állítólag a ZOOM -on keresztül kalózkodhatnak a gépünkön – ami mindjárt rossz érzéssel tölt el! Inkább Skype-oljunk!

    Jó egészséget!
    Sanyi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük