Reklám: nyomás alatt vagyunk

Kezdjük ezzel az online reklám példával. Ráakadhatunk ilyesmire a weben akár a Google Ads ajánlásával, akár egy, a témával, ez esetben a horgászattal, a horgászcikkek eladásával foglalkozó honlapon.
De akárhogyan is kerül a szemünk elé, bizonyítja, hogy egy-egy ártatlannak látszó reklámocska is mennyi kifinomult módszert használ arra, hogy vásárlásra bírjon!
Az ilyen reklámnak a legfőbb célja, hogy az eladót szolgálja, annak bevételét növelje igen akarnok módon. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a vásárló előnyéről, amit a használattól remélhet, árva szó sem esik.
Elemezzük kicsit ezt a reklámot!

Legyünk okosak – üzeni a reklám

Ami a kép feletti sor olvasásakor tüstént a szemünkbe ötlik, az a reklámár, vagyis a sok kilences, amelynek az a célja, hogy ne ötvennyolcezernek, csupán ötvenhétnek tekintsük a szóban forgó halradar árát. Ez a módszer szinte már mindenki előtt ismert, mégis működik.
Hozzon okos döntést – kezdi a marketinges a szöveget, ezzel mintegy úgynevezett vakcsoportot hozva létre.
Ki ne akarna az okos emberek csoportjába tartozni?
Egyszerű dolgunk van, hiszen okos ember okos döntést hoz, s könnyen az okos emberek csoportjába kerülhetünk, már ha megvásároljuk a terméket.
Erre a tényezőre ráerősít a halradar neve is, benne az “Okos halradar” név rímel az előbbiekre.

Mikor legyünk okosak? – Most!

A reklámmarketingben léteznek úgynevezett varázsszavak, amelyek segítik az eladások valószínűségét, mozgósítanak. Erről már a múlt században is szépen írt például David Ogilvy. Ebbe a varázsszó csoportba tartozik a most szó is – amivel itt türelmetlenkedik nekünk ez a reklám is: nincs idő vacakolni, meditálni, meggondolni – döntsön okosan, azonnal!

A sürgetésnek más példáit is tapasztalhatjuk a weben: a webshop megmutatja nekünk, hogy hány darab van még a raktárban az általunk keresett áruból. Látatlanban elárulom – kevés! Egy vagy két darab.
Persze, hogy átverés – siettetnek, ne gondolkozz, vedd, vidd, fizess!

Szuper, sőt extra

Amúgy persze minden áruféleség szuper, sőt extra, de a legügyesebb eladók extraszuperként kínálják! Olykor a semmit.
Mai hír, hogy az állatbarátként hirdetett szálláshelyen a tulajdonos agyonvert egy kutyát.
A politikai marketing is gyakorta kínálja nagyszerűként a semmit. Magyarország jobban teljesít! Miben? Kiknél?
Pécsinek lenni több! Kiknél? Miért?

***
Mutatok a témában más érdekességeket is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük