Újra fogy a WC-papír

Vásárlás koronavírus idején

Legutóbb szeptember elején vizsgáltuk meg, vajon mérhető-e a koronavírus második hullámának erősödésével ugyanaz a bevásárlási láz, amit tavasszal az első hullámnál tapasztaltunk.
Akkor úgy láttuk az internetes keresésekből, hogy a trendek nem mozdultak, nyoma sem volt felvásárlási láznak.

Változott a vírushelyzet, szigorodtak az intézkedések

Ám november elején már napi 100 körülire nőtt a koronavírus fertőzéseiben elhunytak száma, 4-5000-re az új fertőzött polgárok statisztikája.
Ennek nyomán szigorú intézkedések léptek érvénybe, például a szállodák nem fogadhatnak vendégeket (némi kivételtől eltekintve, mint az üzleti út vagy mint a tanulmányok folytatása).
A Google Trends-ben nyomon követhetően az internetes keresések jól tükrözik a változásokat.
Íme, a hotel szóra így alakultak a weben a keresések:

Az elmúlt 5 évben a hotel szóra így kerestünk. Most újra a tavaszi mélypont felé közelítünk. - Jóljárok Magazin
Az elmúlt 5 évben a hotel szóra így kerestünk. Most újra a tavaszi mélypont felé közelítünk.

Egyes televíziós híradók szerint a szigorítások nyomán (kijárási tilalom; csoportosulások korlátozása; maszkviselés mindenütt stb.) beindult újra a felvásárlás, főleg vidéken.

Ezt némiképp ellenőrizendő újra megvizsgáltam a klasszikus termékek iránti internetes keresések helyzetét, amelyek hagyományosan a felvásárlások centrumában foglalnak helyet:

Liszt, élesztő, konzerv a Google Trends-ben - Jóljárok Magazin
Liszt, élesztő, konzerv – az elmúlt 3 hónapban azonos szinten mozog

Az ábra szerint egyelőre inkább csak szubjektív érzet lehet a felvásárlási láz érzékelése, mint tömegesen végrehajtott cselekvés.
Egyetlen klasszikus terméknél mutathatok ki növekedést, ez pedig a WC-papir:

A WC-papír keresettség 90 napja - Jóljárok Magazin
A WC-papír most jobban fogyhat – erre utal a webes keresettsége

Összességében azt mondhatom: a felvásárlási láz terén a lakosság nem ismétli önmagát, elkerüli a tavaszi rohamok lázát!

***
A szeptemberi szemlénk: Koronavírus 2. hullám: van felvásárlás?

A Google Trends eszközéről bővebben itt: Trendek rendje: Google Trends

Korábban a téma magazinunkban: Koronavírus: piacokat szűkít és bővít

És egy cikk máshonnan: Koronavírus kontra szennyvíz

“Újra fogy a WC-papír” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kíváncsian várom, mit mutatnak a statisztikák az oltási kedvről?
    Vajon a statisztikákból az is kiderül, hogy mi magyarok inkább belefáradtunk a vírusba, vagy erőt ad nekünk az megküzdéshez, a megújuláshoz, az új valósághoz való rugalmas alkalmazkodáshoz?

  2. Kedves Sanyi!
    Összetett kérdésedre nem merek válaszolni, de azt megnéztem a Google Trendsben, hogy az elmúlt öt évben hogyan kerestünk rá az oltás szóra a weben. Tavasszal és most, napjainkban kiemelkedőt nyújt a szóra keresések tendenciája, toronymagas a kiemelkedés a korábbiakból!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük