Az ideális pincér és vendég találkozása

Ideális vendég étteremben

Ez a találkozás a két ideális szereplő között nyilván valamelyik vendéglátóipari egységben, vélhetően étteremben történik meg. Ha mi lennénk a vendég, akkor az ideális vendégtípus, máris megvan a történetben. Ha pincérek volnánk, akkor is megvolna az egyik ideális fél.
Sajnálatos módon egyszerre mindkettő nem lehetünk, de ezen most itt ne akadjunk fent, az ilyesmit nem éttermekben elemzik 🙂

A vendég szempontjából milyen a jó pincér egy étteremben?

A jó pincér egy étteremben olyan, aki:

  • udvarias és figyelmes a vendégekkel
  • jól ismeri az étlapot és az itallapot
  • gyorsan és pontosan felszolgálja a rendeléseket
  • tisztán és rendezetten tartja magát és a munkaruháját
  • jól kommunikál és beszél idegen nyelveket
  • jó emberismerettel bír és meg tudja oldani a konfliktusokat
  • szabálykövető és fegyelmezett

Ezek a tulajdonságok segítik a pincért abban, hogy elégedett vendégeket szolgáljon ki, és jó benyomást keltsen az étteremről.

A pincér szempontjából milyen a jó vendég?

A jó vendég egy étteremben olyan, aki:

  • udvarias és tisztelettudó a pincérrel és a többi vendéggel
  • nem beszél túl hangosan vagy zavaróan
  • nem késik el az asztalfoglalástól
  • nem rendel túl sokat vagy túl keveset
  • nem panaszkodik indokolatlanul vagy sértően
  • megfelelően fizet és borravalót ad

Ezek a viselkedések segítik a vendéget abban, hogy kellemes élményt szerezzen az étteremben, és jó kapcsolatot alakítson ki a pincérrel.

Ha már a borravaló szóba jött elmondjuk, hogy az esetek döntő többségében borravalót a vendég fizet – már ha tényleg – a pincérnek és nem fordítva történik meg ez az aktus.
De adódik a kérdés:

Mennyi legyen a borravaló?

A borravaló adása egy szép gesztus a pincér felé, ha elégedettek voltunk a szolgáltatással. Magyarországon általában nem kötelező a borravaló, de szokás adni azt. 
A leggyakoribb módszer az, hogy a számla összegét 10 százalékkal megnöveljük.
Természetesen ez csak egy irányelv, és mindenki annyit adhat, amennyit szeretne vagy megengedhet magának.

A terítés szabályaival segítjük most pincér olvasóinkat

Az éttermi teríték készítésének szabályos sorrendje a következő:

  • Először az asztalterítőt helyezzük fel. A terítő szélei egyforma méretben legyenek hosszabbak az asztal lapjánál, általában ez 30-35 cm.
  • Ezután az alátétet helyezzük el az asztal közepén úgy, hogy a vendég használja majd.
  • A tányérokat balról jobbra haladva helyezzük el: előétel tányér (kisebb), leveses tányér (mély), főétel tányér (nagyobb). A desszertes tányért csak akkor terítjük fel előre, ha különleges formájú vagy díszítésű.
  • Az evőeszközöket szintén balról jobbra haladva rendezzük el: villa (bal kéz), kanál (jobb kéz), kés (jobb kéz). Az evőeszközök hegye mindig az asztal felé nézzen.
  • A poharakat jobb felső sarokban helyezzük el úgy, hogy a legnagyobb pohár legyen a legközelebb a vendéghez és a legkisebb pohár legyen a legtávolabb. A poharak sorrendje: vízespohár, borospohár, pezsgőspohár.
  • A szalvétát balra helyezzük az alátét mellé vagy ráhajtogatjuk az első tányér közepére. A szalvétát egyszerűen hajtsuk össze vagy díszítsük ízlésesen.
  • A sótartót és borstartót középre helyezzük el úgy, hogy minden vendég könnyen elérhesse őket.

    Étteremben persze az étel is fontos, ezért mutatunk is egy olyan honlapot, ahol recepteket találhatunk, méghozzá éttermi-, bloger- és mesterséges intelligencia által írt ételrecepteket: > Étterem

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.