Vásárlás előtt internetes böngészés
Bár a többi európai országban nagyobb arányban támaszkodnak a vásárlók az internetről beszerzett információkra, azért Magyarországon sem jelentéktelen a számuk.
A Nielsen piackutató nemzetközi felmérése szerint, amely reprezentatív mintákon készült nemre és korra vonatkozóan, a legtöbb hazai vásárlást a szórakoztatóelektronikai termékek csoportjában előzi meg internetes tájékozódás. Míg hazai arányuk 32%, addig a többi országban már 48%-nál tartanak.
Az elektromos háztartási gépeknél 31% a hazai piacon az előzetes tájékozódás, míg a szórakozás 26, az utazás 23, az élelmiszerek és az italok beszerzése 20 százalékkal részesedik.
Megosztott tapasztalatok árukról, árusokról
Érdekes, sőt inkább figyelemre méltó, hogy külföldön már a vásárlók 73 százaléka osztja meg az interneten a beszerzett áruval kapcsolatos tapasztalatait, észrevételeit.
Frissítésként hozzá tehetem 2024 elején, hogy a Google Cégprofilokban, a közösségi média fórumain már nálunk, Magyarországon is „divat” lett árukról, árakról, kereskedelmi egységekről, webáruházakról és alkalmazottakról véleményt nyilvánítani. V.ö.: Kritika helyi üzletekről és profit
Nálunk ez az arány még csak 59 százalékos, de a külföldi példák jól mutatják az irányt – tudhatjuk meg az MTI közlése alapján a Nielsen kutatásából.
Kitekintés a témában: