A lehetséges szálloda

Árkádia Hotel Pécs

A tv-ben is utazunk, megszállunk

Aki kedveli a Travel Chanel televíziós csatornát, az vélhetően látta már A lehetetlen szálloda című sorozat valamelyik epizódját.
Ez a műsor Anthony Melchiorri, az igencsak extrovertált szállodaipari szakember fergeteges műsorvezetése mellett fut.

Hotelek, szálláshelyek százaiban járhattunk az energikus hotel-guru nyomában, aki rávilágít egy-egy szálló negatívumaira, hogy kirángassa az intézményt nehéz helyzetéből vagy még több látogató becsábításához ad tanácsot az átlagos eredményességű, vendéglátásban érdekelt szolgáltatóknak.

A minap például egy kis kaliforniai, tengerparti hotelben szörnyülködhettem azon a televízió képernyője előtt, hogy a vendéglátó tulajdonos valamennyi közösségi térben, folyosón és a szobákban is figyelmeztető táblákkal igazgatta (és izgatta föl) vendégeit!

Például a szobákba olyan figyelmeztető tábla került, hogy a hely nem dohányzó és ha valakit rajtakapnak, hogy mégiscsak hódolt a füsteregetés szenvedélyének, azt 250 dollárra bünteti a hotel!
Hát, ezen aztán vendég, műsorvezető és tv-néző is rendesen kiakadt!

Egy „lehetséges” pécsi hotel

Füstmentes, négycsillagos szálloda Pécs belvárosában is akad, de erre csupán a honlapon és a bejáratnál hívják föl a figyelmet, ráadásul büntetés kiszabásának terhe nélkül 🙂

A televízióban és a YouTube-on ez a szálloda is elérhető filmen, bár nem Melchiorri kalauzolja a nézőit. Nézzük is meg a legrövidebb változatot:


Abban persze biztos vagyok, hogy Anthony Melchiorri dicséretben részesítené a hotel vezetését, hiszen nagyszerű helyen nyitottak szállodát: Pécs szívében, belvárosában.
A világörökség térképén is szereplő egyetemi város ezen a helyen, a centrumban, a világörökség (Cella Septichora, vagyis az ókeresztény sírkamrák együttese) színhelyétől alig pár lépésre nyilván hosszú távon számíthat a vendégkör érdeklődésre.

A műsorvezető nyilván azt is kiemelné, hogy a hotel rendelkezik csak rá jellemző sajátossággal, nevezetesen a Bauhaus-ra építette fel az intézményt!
A szívélyes, udvarias kiszolgálást szóba sem hozom, hiszen az annyira alapvető minden olyan szolgáltatás esetében, amelyik nem elüldözni, hanem behozni szeretné a potenciális ügyfeleit.
Mindezek alapján A lehetetlen szálloda sorozatban megismerhetnénk egy lehetséges szállodát.
***
A hotelekről másutt:

Bognár László

GYIK:

A „lehetséges szálloda” kifejezés olyan koncepciót takar, amelyben a jövő szállodája már nem csupán szálláshely, hanem élmény- és közösségközpont is. Ez a fajta szálloda túlmutat a hagyományos szolgáltatásokon, és a fenntarthatóság, a technológia, valamint a személyre szabhatóság hármasára épít. A vendégek nemcsak pihenésre érkeznek, hanem arra is, hogy inspiráló környezetben legyenek, amely reflektál az aktuális társadalmi és környezeti változásokra. A lehetséges szálloda tehát egyfajta jövőkép, amely újragondolja a vendéglátást és annak szerepét a modern életben.
A fenntarthatóság ma már alapvető elvárás a turizmusban, hiszen a vendégek egyre inkább keresik a környezettudatos megoldásokat. A jövő szállodáinak energiatakarékos rendszereket, megújuló forrásokat és hulladékcsökkentő stratégiákat kell alkalmazniuk. Ez nemcsak a környezet védelmét szolgálja, hanem a működési költségek csökkentését is lehetővé teszi. A fenntarthatóság egyben vonzerő is, mert a tudatos utazók szívesebben választanak olyan helyet, amely felelősen bánik az erőforrásokkal. A lehetséges szálloda tehát példát mutat a vendégeknek és a szektor egészének.
A technológia alapvetően átalakítja a szállodaipart, hiszen a digitalizáció minden folyamatot érint. Az okos szobák, az érintésmentes bejelentkezés és a mobilalkalmazások révén a vendégek gyorsabb, kényelmesebb élményhez jutnak. A mesterséges intelligencia segíti a személyre szabott ajánlatokat és az ügyfélszolgálatot, míg az automatizált rendszerek csökkentik a hibalehetőségeket. A technológia nemcsak a vendégek kényelmét szolgálja, hanem az üzemeltetés hatékonyságát is növeli. Így a szállodák egyszerre lehetnek innovatívak, gazdaságosak és élményközpontúak.
A mai utazók elvárják, hogy a szállodai szolgáltatások az egyéni igényeikhez igazodjanak. Ezért a jövő szállodái nem standard megoldásokkal, hanem személyre szabott élményekkel vonzzák a vendégeket. Legyen szó szoba beállításairól, étkezési szokásokról vagy programajánlatokról, minden részletet a vendég preferenciáihoz kell igazítani. A személyre szabhatóság erősíti a vendéglojalitást, hiszen az utazók szívesebben térnek vissza oda, ahol valóban rájuk figyelnek. A lehetséges szálloda így nemcsak egy hely, hanem egy élmény, amely tükrözi a vendég egyéniségét.
A lehetséges szálloda nem elszigetelt intézmény, hanem szorosan kapcsolódik a közösséghez. A vendégek nemcsak a szobák kényelmét keresik, hanem autentikus élményeket, amelyek közelebb hozzák őket a helyi kultúrához. A jövő szállodái így közösségi tereket, eseményeket és programokat kínálnak, amelyek a helyiek és a vendégek kapcsolatát erősítik. Ezáltal a szálloda nemcsak turisztikai célpont, hanem találkozási pont is, ahol értékes interakciók születnek. A közösségi élmény hozzáadott értéket teremt, amely kiemeli a szállodát a versenytársak közül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.