A főpolgármesteri és a pécsi polgármesteri viadal állásáról

választás

Budapest

Míg a jobboldalhoz, a Fidesz-KDNP-hez köthető közvélemény-kutatók Tarlós István főpolgármester nagyarányú vezetéséről tesznek közzé felmérési eredményeket, addig a “nem kormányhű” szociológiai, közvélemény-kutatói felmérések Karácsony Gergely főpolgármester-jelölt felzárkózásáról mutatnak adatsorokat.

A Google Trends eszköze viszont se ilyen, se olyan pártisággal nem vádolható, egyszerűen és pontosan kimutatja, kire-mire kerestek az emberek az interneten.
Ezek a számok-arányok jól kiegészítik a közvélemény-kutatási eredményeket, sokat finomíthatnak azokon, mélyebb ismeretekkel ajándékozhatják meg a rájuk is figyelő érdeklődőt.

Nézzük tehát meg, hogy az elmúlt harminc nap keresései alapján milyen helyzetkép tárul elénk a 2019. október 13.-i önkormányzati választás budapesti, főpolgármeteri küzdelmét illetően:

A Karácsony-Tarlós párharc állása a Google Trends szerint
A Karácsony-Tarlós párharc állása a Google Trendsben 2019. október 3-án, egy hónap átlagában, Magyarországon


A havi átlagot tekintve Tarlós István (piros) minimális mértékben jobban teljesített ellenfelénél.
Budapestre szűkítve (az egyébként országosan kimutatott főtábla arányait) a két aspiráns keresettségi aránya 52-48 Tarlós István javára.
Ám azt is megfigyelhetjük a főtáblán, hogy a hónap végére a Karácsony Gergely (kék) nevére történő keresettség aránya megnövekedett, az ezt mutató kék görbe a piros fölé emelkedett.
A két kiugró piros illetve kék érték persze negatív megítélésből is generálódhatott, vagyis Tarlósnál a megafonos jelenet, Karácsonynál az ellopott és kiszivárogtatott hanganyag.
Összességében azt mondhatjuk, erősen kiegyenlített a küzdelem, a Tarlós István fényes győzelmét ígérő adatsorok valahol a kérdezőbiztosok, az intézetek által alkalmazott korrekciók és a politikai elhivatottság Bermuda-háromszögében elvérezhettek.

Pécs

Pécsett is dübörög a negatív kampány.
Polgármesteri vita ebben a megyei jogú városban sem lesz – a Fidesz olyan hatalmi játszmát játsszik, amelynek oltárán már mintegy évtizede negligálja a demokrácia alapvető eszközét. Így a programok megismerése, a jelöltek alkalmasságának felmérhetősége – megbocsáthatatlan módon -országszerte csorbát szenved.
Akik szeretik a Fideszt, de az igazságot a Fidesznél is jobban szeretik, azok ebben nyilván egyetértenek velem!

De lássuk a Google Trends adatait:

Péterffy-Vári polgármesteri csata, Pécs.
Péterffy (kék) -Vári (piros) polgármesteri csata állása, Pécs.

 

Mielőtt Vári hívei a főtábla eredményét szemlélve könnyedén hátravetnék magukat vezetői irodaszékükben, vessenek egy pillantást az Alrégiók szerinti összehasonlított lebontás című ábrára is.
Itt azt láthatjuk, hogy lehet abban a felvetésben valami, hogy Vári Attila nem igazán pécsi, hanem importált szereplő, (hogy azt ne mondjam: migráns), hiszen Pest megyéből keresnek rá többen, a baranyai, benne a pécsi érdeklődők viszont Péterffyre kíváncsiak.
Tehát a “tett színhelyén”, ahol az urnák várják a szavazatokat, már előnye van az ellenzéki közös jelöltnek!

***

A negatív kampányt ugyan szavakban mindenki elítéli, de a téma szakirodalma nagyon is hatékony módszernek tartja!
Ha érdekli ez Önt a közelmúlt magyar példáin keresztül, javaslom ezt a nem is oly’ régi írásom:
Politikai marketing: lejáratás, botrány

Bognár László

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük