Online vásárlás: beindult Magyarországon is
A rendszeresen netezők immár 61 százaléka vásárol is a neten – tudhatjuk meg a KutatóCentrum legeslegfrissebb felméréséből. Egy évvel ezelőtt még csak 48%-ot mértek, de lám, 2011-ben számottevő lett a növekedés.
Ám az is igaz, hogy az online vásárlóknak mindössze kevesebb, mint a harmada fizet bankkártyával.
Vagyis a bankkártyával fizetők aránya nem változott 2010-hez képest – tudhatjuk meg a KutatóCentrum MTI-hez eljuttatott „E-Shopping Report” című, évente megismételt felméréséből.
A nagyvárosok viszik a pálmát – meg mindenféle más árut 🙂
Persze az arányok településtípusonként változnak. A budapestiek „merészebbek”, ötven százalékuk használ online vásárláskor bankkártyát, a kisebb városokra a 23, a falvakra a 17% a jellemző.
Az e-boltok vásárlóinak 77%-a készpénzzel fizet a kiszállítónak, a futárszolgálatnak ill. az utánvétel alkalmával.
Györfi Anna, a kutatási projekt menedzsere azt is „elárulta”, hogy a vásárlók jellemzően 10.000 és 40.000 Ft között költenek alkalmanként a weben, ritka a 100.000 Ft-os vásárlási tétel. Tavalyhoz képest az egy-egy vásárlóra jellemző vásárlási összeg nem változott, az össz növekmény a nagyobb számú vásárlónak tudható be.
Az „E-Shopping Report” felmérés egyébként reprezentatív felmérés a 18-64 éve közötti magyar lakosságra vonatkoztatva.
***
Témába vág: