Használjuk ki az internetes keresők versenyét

A Bing ásza a Copilot

A keresők piacán némi átalakulást hozott a mesterséges intelligencia (AI; MI) berobbanása. Európában a Google némi teret veszített, a Microsoft a Bing révén érzékelhető pozíció növekményt tudhat maga mögött. A Statcounter kimutatása szerint napjainkban az európai polgár így keresett a weben:

Statcounter kimutatás keresőmotorok piaci részesedéséről


A Google a friss, internetről összegyűjtött információk közreadásával a Bard (és néhány, a közvéleményben kevéssé ismert AI-variáció) révén igyekszik visszaszerezni látogatóit.
A Bing pedig a képszerkesztőjével és a Copilot tudásával hengerel.

Az ügyes cég, a talpraesett munkavállaló, az érdeklődő polgár mindkét felületet használja, az éppen aktuális célja, feladatvégzése, érdeklődése szerint.

Nézzünk egy példát a Copilot használatára!

Hívjunk be egy vizsgálandó oldalt a Microsoft keresőjébe. A felület jobb felső sarkában kattintsunk a Copilot márkajelére és máris kérdéseket tehetünk fel a behívott oldallal kapcsolatban.
Így most például nem kell elolvasnunk a teljes honlap szövegét, kérhetjük a lap összegzését is, ha csak a lényegre vagyunk kíváncsiak. Marketinges, online marketing specialista ezt az eszközt akár a konkurenseket érdeklő témák feltérképezésére is használhatja.

Mi most nézzük meg a példa kedvéért, mit tudhatunk meg a Copilot segítségével egy, az energetika terén működő cég, az Innotau oldaláról, anélkül, hogy elolvasnánk a szövegét.

Az oldal tartalmának összefoglalása

  • Költséghatékony: Az energetikai tanúsítványuk piacvezető áron érhető el.
  • Széleskörű elfogadottság: Az általuk kiállított tanúsítvány minden hivatalos szerv által elfogadott Magyarországon.
  • Komplex szolgáltatás: Javaslatokat és kivitelezési árajánlatokat is biztosítanak, valamint segítenek a beruházás megtérülési idejének kiszámításában.
  • Gyorsaság és rugalmasság: Akár másnapra is vállalnak tanúsítvány készítést, és több városban is rendelkeznek helyi csapattal. Budapest, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Győr, Pécs, Szekszárd.

Az oldal – amit az energetikai tanúsítvány Budapest hívó kifejezésre kapunk – a rezsicsökkentés 2022. augusztus 1-től érvényes módosításait ismerteti.
E szerint az átlagfogyasztás mértékéig lesz csökkentett a villany- és gáz ára, e felett pedig piaci árat kell fizetni1. A változások jelentős többletköltséget eredményezhetnek a közepes és nagy fogyasztású háztartások számára.

Az oldal energetikai beruházásokat ajánl a rezsiköltségek csökkentése érdekében, mint például napelemes rendszerek és hőszivattyús fűtés, amelyek megtérülése a rezsicsökkentés miatt 2-4 évre rövidülhet. Továbbá, hangsúlyozza, hogy a beruházások halogatása pénzveszteséget okozhat, és különböző csomagokat kínál a rezsiköltségek csökkentésére.

A “Legnagyobb sikereink” rész összefoglalása:

  • Budapesti családi ház: 20 cm födém szigetelést javasoltunk, melynek bekerülési költsége 187.000 Ft volt, a megtérülési idő pedig 3,87 év1. A szigetelés után 29%-os fűtési költség-megtakarítást értünk el2.
  • Szegedi lakás: Távvezérelhető digitális termosztátot és termosztatikus radiátor szelepeket javasoltunk, 69.000 Ft bekerülési költséggel és 4,65 év megtérülési idővel. A beruházás 22%-os fűtési költség-megtakarítást eredményezett.
  • Miskolci társasházi lakás: U=1,1 értékű ablakcserét javasoltunk, 469.000 Ft bekerülési költséggel és 7,65 év megtérülési idővel3. A cserét követően 12%-os megtakarítást értünk el.
  • Győri családi ház: Külső homlokzati szigetelést javasoltunk, 576.000 Ft bekerülési költséggel és 7,95 év megtérülési idővel. A szigetelés 17%-os fűtési költség-megtakarítást eredményezett.
  • Nyíregyházi ház: Kondenzációs kazáncserét javasoltunk, 376.000 Ft bekerülési költséggel és 6,2 év megtérülési idővel4. A kazáncsere 19%-os megtakarítást hozott.

Ezek a sikeres projektek mutatják az energetikai tanúsítványok és a javasolt fejlesztések hatékonyságát.

Ez a honlap rész különösen tanulságos! Benne felismerhetjük azt a marketing tudást, amely szerint a sikert sikerre kell építeni. És látható, hogy a tevékenysége országos, nem csupán Budapestre koncentrál.

Témánkat kiegészítő írások:

A hiúsági keresés emberi dolog

A hiúsági keresés, vagy másképpen presztizskeresés egy olyan keresés, amelyet valaki a saját nevével vagy más személyes adatával végez el a Google vagy más keresőmotorok segítségével. A hiúsági keresés célja általában az, hogy megtudja, milyen információk érhetők el róla az interneten.
Az emberek különböző okokból végezhetnek hiúsági keresést. 

Miért végzünk a weben hiúsági keresést?

  • Meg akarják tudni, hogy milyen információk jelennek meg róluk az interneten, és hogy ezek mennyire pontosak vagy kedvezőek.
  • Ellenőrizni akarják, hogy nincs-e róluk negatív vagy hamis információ, amely károsíthatja a hírnevüket vagy a biztonságukat.
  • Meg akarják mutatni magukat másoknak, és büszkék akarnak lenni az elért eredményeikre vagy a kapott elismerésekre.
  • Önbizalmat akarnak szerezni vagy növelni azzal, hogy látják, hogy mások mit gondolnak róluk vagy hogyan reagálnak rájuk.
  • Kíváncsiak akarnak lenni arra, hogy milyen emberekkel vagy témákkal kapcsolódnak össze az interneten.

Nárcisztikus szélsőség-e a hiúsági keresés?

A hiúsági keresés nem feltétlenül rossz vagy egészségtelen. Néha hasznos lehet tudni, hogy hogyan látnak minket mások, és hogyan javíthatunk magunkon. De ha túl sokat foglalkozunk a hiúsági kereséssel, az árthat a valóságérzetünknek és az önbecsülésünknek.
Ezért fontos egyensúlyt tartani a hiúsági keresés és más tevékenységek között.

Vitray Tamás és Hajdú Péter nem szégyenli a presztízs-kutakodást

Az egyik éjjel az egyik televíziós csatornán nem kisebb személyiség, mint Vitray Tamás vallotta be: bizony, a napi keresést az interneten ő a saját nevének beütésével kezdi!
Ezzel mintegy „igazolta”, hogy a presztizskeresés nagyon is jellemző ránk, emberekre.

Talán szokatlanul túlméretezett hiúságból, talán a tapasztalatszerzés okán, de a közszereplők, lám, az átlagosnál fokozottabban figyelik a saját személyükről szóló híradásokat. Hiszen láss csudát, az akkor Vitrayval beszélgető Hajdú Péter műsorvezető is „vallott”: ő is így kezdi a weben a napját.
S hogy tényleg tanulságos legyen, amikor a két televíziós személyiség rátalál majd a keresőkben eme bejegyzésre, megemlítem, Vitray Tamásnak nagyon igaza van Hajdú értékelésében. Nevezetesen: még koránt sincs ő a pályája csúcsán.
Ennyire finomra fogva mondani el, hogy apám, te mennyire tehetségtelen pasas vagy – hát, kalapot le!

***

Még a hiúsági keresésről: Cégvédelem: nem hiúság a hiúsági keresés

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO)

Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO) – hogyan kerüljünk előrébb a keresőkben?! | A Jóljárok.hu rovata

Online marketing alapok: keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy egy webegységet –  honlapot vagy blogot – a keresők még látogatott szférájába, a SERP, vagyis a találati tábla élvonalába juttasson.
Keresésben a világ vezető „nagyhatalma” a Google, ezért értelemszerűen a keresőoptimalizálást a Google találati tábláján igyekszünk jól megvalósítani.

A keresőoptimalizálás a domain és a kulcsszavak illetve a kulcskifejezések gondos kiválasztásával indul és honlapon belüli technikai szabályok betartásával végzett munkával – ilyen például a struktúra kialakítása, a menürendszer stb. – folytatódik. Végül a linkek hálózata is rákerül, amely révén a világhálóhoz kapcsolódik a honlap.

Ám ezek a technikai jellegű, nélkülözhetetlenül fontos elemek sem takarhatják el a lényeget, a tartalmas, érdekes, elolvasásra méltó módon megalkotott szöveget.

A régi „mesterek” ideje – akik a kulcsszavak töméntelen, esetleg láthatatlanul elrejtett ismétlésével dolgoztak – lejárt. Ma már a SEO szakértő világa érkezett meg.

Marketing – online marketing – keresőmarketing – SEO

Napjainkban a micrositok, backlinkek, a description-ök összehangolásának ideje jött el, a gyorsított honlap betöltődés, a reszponzivitás (okostelefonon való tökéletes megfelelés), a social media, vagyis a közösségi média használata, a content seo, vagyis az értelmes, hasznos szövegírás és építkezés, a LSI (látens szemantikai indexelés) fogalmának gyakorlati alkalmazása mellett. És persze folytathatnánk a sort… mondjuk azzal, hogy meg kell értenünk a marketing mix-ben az internet által létrehozott jelentős változásokat.
Erről álljon is itt egy beszédes tábla:

marketing – online marketing – keresőmarketing – keresőoptimalizálás, SEO
A klasszikus marketingtől a keresőoptimalizálásig

De azért ez a sokrétű, komplex tevékenység nem elsajátíthatatlan és nem feltétlen csak érthetetlen nyelvezettel vezethető elő.
Abból kiindulva, hogy a keresőoptimalizálás ma már az Internet kultúrájának része, a Bognár Stúdió ismeretterjesztő bejegyzésekkel támogatja az érdeklődőket.
Ezekben mindenféle ijesztő szakzsargon használata nélkül kerül az olvasók elé, hogyan lehet egyszerűen, szépen, okosan optimalizálni egy honlapot.
A megközelítés módja elsődlegesen nem a szűken vett számítástechnika (bár az kikerülhetetlenül jelen van), hanem inkább az online marketing és a logika.
Ábrák segítik átláthatóvá tenni azt, mi történik, ha valamit megteszünk, vagy éppen ellenkezőleg, ha nem.

Keresőoptimalizálás élőben

Keresőoptimalizálás tudományosan, grafikonnal

– Visszazuhantunk! – mondja az ügyfél a SEO-snak vagyis a keresőoptimalizálásért felelős alkalmazottnak vagy vállalkozónak. A Google találati táblán a negyedik helyről az ötödikre zuhantunk vissza – erősíti meg a megállapítást, vérmérsékletétől függően dühösen, bánatosan vagy lehangoltan. A szakember ilyenkor égre emeli tekintetét, mert szerinte a visszazuhanás fogalma az 50-60, esetleg a 100 hellyel történő visszaesésénél kezdődik. Az egy-két-három hellyel történő változás természetes mozgásnak tekinthető, s a Googleban amúgy sem létezik bérelt hely, amit tartósan garantálni lehetne.

Duplikáció, kapu oldal

Egyre többen élik meg, hogy ilyen-olyan okból a honlapjuk hirtelen, brutális nagyságrenddel visszaesik a keresők találati tábláján ( vagyis a SERP-ben). Különösen azok részesülhetnek ebben a korántsem örömteli meglepetésben, akik több honlapot üzemeltetnek, s ezek közül legalább kettő azonos funkció mellett, azonos kulcskifejezésekre „szakosodott”, vagyis egyik honlap a másiknak kapuja (kapu oldal – gateway page) esetleg szín tisztán ugyanaz a tartalom található több domainen is.
Ezt az utóbbi jelenséget duplikációnak nevezik.
Persze az is lehet, hogy a honlapra kattintást „gépesítették” valamilyen módon sőt még számos más szabálytalan dolog is történhetett, de most maradjunk a legjellemzőbb hibánál, a duplikációnál.

A gondolatmenet egyszerű és első pillantásra nagyszerű is: meg kell vásárolni az adott szakma legjobb domainjeit és ugyanazt a honlaptartalmat mindre rá kell tölteni. Így a versenytársak ki fognak szorulni a találati tábláról, vagyis a miénk lesz az internetes piac, mert minden fontos kulcsszóra a mi honlapunk fog előjönni. Sőt, ha keresztlinkeléssel erősítik egymást az oldalaink, akkor aztán nagyon erősek, legyőzhetetlenek lesznek ezek a honlapok. Azonban az a szomorú szabály a Googlenél, hogy általában a helyezések befolyásolására létrejött megoldásokat kiszűri és bünteti a kereső – és a duplikáció is pont ilyen!

A kereső eljárása érthető: a látogatót, a kereső embert releváns, sokszínű találatcsokorral kívánja fogadni, nem csak a mi tartalmunkkal, ugyanazzal hatszor-hétszer!

Visszasorolás a keresőben

Mit tehetünk, ha a visszasorolás bekövetkezik?

A jó megoldás a duplikáció megszüntetése, vagyis ki kell választanunk a legjobbnak tekinthető domaint és csak azt szabad megtartanunk. A másik domainről un. 301-es átirányítást kell megvalósítanunk. Ez azt üzeni a Googlenak, hogy végleg megszüntettük a „másik” domainen lévő honlapot, újra szabályosan vagyunk jelen a keresők világában. Persze, nem csak a csalárdok kényszerülhetnek a 301-es átirányításra, hanem például a takarékoskodók is, akik bizonyos összevonások után a felesleges domainjeiktől akarnak megszabadulni.

Akárhogy is, de a domain-ről való lemondás valóságos pszichológiai traumát okozhat, bármilyen okból is akarunk (vagy egyenes kell lemondanunk az ésszerűség miatt) arról. Persze a 301-es átirányítással, amely a domainről történő végleges átirányítást jelenti, szóval a 301-essel nem veszítjük el a keresőoptimalizálással, a linképítéssel (link building-gel) addig megszerzett linkjeinket. A folyamatot a Google Webmestereszközökben (új nevén: Search Console) követhetjük precízen nyomon.

Egyébként a Google azt ajánlja, hogy a webmestereket kérjük meg, a ránk mutató linkeket írják át az új címre, s a régi domaint legalább 180 napig őrizzük meg.

Ha érdekli a keresőmarketing

Ha a fentiek és az azokon túli keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdések érdeklik Önt, akkor haszonnal tanulmányozhatja az Első Magyar Keresőoptimalizáló (SEO) Verseny győztesének a keresőoptimalizálás alapjainak megismerését szolgáló oldalait. Ezekben a domain választástól a szövegírás rejtelmein át a technikai kérdésekig választ kaphat, és számos gyakorlati példával is megismerkedhet.
Javaslatunk tehát: SEO

***
Sőt, még ezeket az oldalakat is ajánljuk:

Pillangószív – SEO verseny

Előszó
Az Első Magyar Keresőoptimalizáló (SEO) Verseny, a Pillangószív szóra kiírt megmérettetés győztes honlapja volt ez. A fél év időtartamú versenyt 2006-ban rendezték. A Bognár Stúdió részéről Bognár László írta, keresőoptimalizálta, kezelte.
Ez a bejegyzés tulajdonképpen egy emlék-oldal, amellyel 12 év után a versenyhonlap főbb sajátosságait igyekszem megőrizni.

A teljesen eredeti megőrzése a technikai előrehaladás miatt szinte már lehetetlen. Ma már nem egyedi html oldalakon futtatjuk gondolatainkat, https előtagú SSL-lel dolgozunk PHP7-tel, mobilbarát kivitelben… hadd ne soroljam.

Pillangószív fejléc terve
Logo-terv a versenyre

PILLANGÓSZÍV = EMBERI SEGÍTŐKÉSZSÉG, CIVIL TÁMOGATÁS

Egy értelmetlen verseny? Mert igazi célja nincs, azaz önmaga, a “győzelem”a cél!?
De ezen én fordítok egyet! Más jelentést adok a szónak! Tehát a PILLANGÓSZÍV mától, 2006 július huszonharmadikától, jelentse a neten az emberi segítőkészséget és a civil támogatást!
S immár ezt jelenti 😉
Így már van értelme az egésznek!

Értelmetlen minden olyan verseny, amely nem szolgál valamilyen értelmes emberi célt! Csupán azért “indulok el”e versenyen, hogy értelmes dolgokra hívjam fel a figyelmet:

  1. Európa Kulturális Fővárosa 2010-ben Pécs lesz, képviselve természetesen Magyarországot is!
  2. SZEF-honlap (Ez nem a hasonló nevű szakszervezet – jelentése: Szellemi Erőforrás)
    A webszájt gondolatiságáról: ” Az egyik legnagyobb szolgálat, amit egy ember tehet a másikért, hogy segít neki segíteni önmagán.”

Egy évvel később:

Ma, egy évvel a győzelem után, visszapillantva a versenyre megállapíthatom, hogy igen sok tanulsággal szolgált számomra. Számos tapasztalattal gazdagodtam, amelyeket mind a mai napig hasznosíthatok. Számos tisztelőt és ellenfelet szereztem magamnak, de számos partnert is, megrendelést és megrendelőt.

Az összefogás ereje talán a legfontosabb tényező, amit kiemelhetek és az a legfontosabb tanulság, hogy az ellenfelek is lehetnek egymás tisztelői.
Tehát a versengés nem feltétlen csap át őrületbe, gazságba, mások letiprásának akarásába, hanem lehet közben együttműködni, a nemes ellenfelet tisztelni is.

Az élboly ilyen volt! S hiába dobálnak ránk még ennyi idő után is sarat a fanyalgók, ezt az élményt nem vehetik tőlünk el, s talán éppen ezt irigylik tőlünk a legjobban, mint megbocsáthatatlan vétket! De nekünk igazából ezért volt érdemes!

És folytatódik a hagyomány. A társas kapcsolatok egyre nagyobb
szerepet kapnak az interneten.

A SZEF-ről

Segítségre méltó —segíts te is!

“Az egyik legnagyobb szolgálat, amit egy ember tehet a másikért, hogy segít neki segíteni önmagán.”

A web azért is csodálatos dolog, mert általa teljesen ismeretlen emberekkel és élethelyzetekkel ismerkedhetünk meg.
Olykor még az is megadatik, hogy segíthetünk!

Egy azóta — sajnos — elhunyt net-barátom hívta fel a figyelmem egy olyan emberre, aki méltó volna a segítségre, mert megváltozott munkaképessége ellenére is segíteni akar önmagán és másokon is, a sorstársain.
Kérlek, ha tudsz bármiben is segíteni — NEM RAJTA, HANEM NEKI, hogy segíthessen önmagán, tedd meg, légyszíves, (légy szíves)!

(A SZEF oldala sajnos már nem elérhető.)

Kedves Mindenki, aki olvassa a Pillangószívben születő írásokat és hozzászólásokat!

Én lennék az a vakmerő lény, akiben a SZEF (részletek a honlapon) gondolata megfogalmazódott és maradék energiáját összeszedve alkotta azt, ami ma látható (kisebb-nagyobb fejlesztésekkel)…

Általános naívságomnak köszönhetően bíztam abban, hogy a „felsőbb körökben” is felfigyelnek a kezdeményezésre és legalább a kidolgozott projekttervek bemutatására esélyt adnak és tekintettel arra, hogy a döntés (és a pénz) az Ő kezükben van segítségünkre lesznek; – az eredmény nem maradt el: egyetlen személy válaszolt (ezt azért erölcsi sikerként el is könyveltem magamban), de még az érdeklődés szinjéig sem jutottak el a szavaim. No comment.
Ezt követően lehet mérlegelni, hogy amiért harcolni próbálunk, az nem más, mint egy élhető és hasznos élet. Miért kell ehhez harc? Mert látszólag, első ránézésre olyanok vagyunk, mint mindenki más, de van egy nagy bűnünk: ott bent, valahol az agy (?), a szív (?), a lélek (?) tájékán mások vagyunk, amit ma még előítélettel fogadnak, illetve emiatt utasítanak el…

Négy év kínkeserves csalódásai után is hiszek (mert hinni akarok) az emberekben és valahol a szívem mélyén tudom, hogy mindenkiben, így vagy úgy, de van segítő szándék! Ne titkolják ezt az érzést, nem szégyen, nem is kellemetlen – és nagyon sokat tudnak tenni vele!

Szeretettel üdvözlök mindenkit, aki olvassa ezeket a sorokat és kívánom, hogy életében csak külső szemlélőként jusson el a mi problémánk megismerésében!
F. Á.

(A SZEF oldala sajnos már nem elérhető.)

Titkos pillangószív-napló

Mi fog történni?
Szeptember elseje van, s most megkezdődött a PILLANGÓSZÍV verseny harmadik hónapja!

Az élen láthatóan kiegyenlítődtek az erőviszonyok. Azt gondolom, hogy az „igazi” nagy játékosok még csak most jöttek meg a Bahamákról, s vagy beszállnak, hogy lesöpörjék a mostani társaságot az élről, vagy nem. (Ha igen, átrendezik az első öt-hat helyet).
Lassan az egyetemek ifjú serege is csatába száll, mert a versenyszellem nem engedi meg, hogy kimaradjanak! (Már akikben van tűz és spiritusz.)

Most láthatóan az „ügyeskedők” nagyképű serege „viháncol” leginkább, úgy vélik – „nagy cseleket vetnek be”, biztosak a sikerben, gyűjtögetik százszámra egymás linkjeit.
Nincsenek gátlásaik, vagy alig. (Pedig nyilván van közöttük tehetséges is.)

Na, de mi lesz a tartalommal?

Lehet, hogy ez a hónap az övék lesz, de ha nincs tartalom, akkor októberben ki a fene fog ránézni a lapjaikra?

Az erők kiegyenlítettek. A szakmai fogások nyilvánvalóan „közkinccsé” lesznek, az ég irgalmazzon nekünk, ha az ügyeskedőké lesz a győzelem! Pedig van rá esély!

Valahol Magyarországon, 2006. szept. 01.

Pillangószív taktikák 1.

Minél több a pillangószív találat, annál inkább látszik, hogy a főkönyvtárban is ezt a nevet magukon viselő fájlok előnyt élveznek.

A blogok izegnek-mozognak, attól függően, hogy hogyan változik a belső tartalmuk.
Hozzájuk képest a honlapok stabilabban állnak a lábukon.

Kérdés, miért nem változtatom meg a pillangószív blogom nevét a főkönyvtárban?
Nem kérdés!

Ugyanis január elseje után Magyarország (a neten) egy nagy PILLANGÓSZÍV temető lesz, sokezer pillangószív-bloggal és honlappal, amelyekre aligha lesz szükség, legfeljebb az első tíz használhatja majd ezeket valamire.

Miért temetném tehát el a blogomat, amely a szívem csücske, és annyi munkát raktam bele?

Majd egyszerűen kiveszem belőle a pillangószív szót (ekkor majd egy kis időre visszaesik a title megváltozása miatt), de szépen megy tovább a szekér a „blog” szóra!

Valahol Magyarországon, 2006. szept. 04.

Pillangószív taktikák 2.

1) Beszálltak a “nagyfiúk”, a Google szerverein ott a nyomuk, nyomulnak felfelé.
Ahogy mondtam, megjöttek a Bahamákról, méláztak kicsit, aztán erejük tudatában: durr neki. Ám egyelőre hoppá! Nem is olyan egyszerű?

De igazán majd holnap, de legkésőbb hétfőn kiderül – ki, hol áll!

2) Tőlem, a partizántól, ez a teljesítmény, a tartós első, második hely, kíváló! Ám tudom, hogy a partizán gyors, de mégiscsak korlátozott tűzereje hosszú állóháborúban alul marad. A külső tartalékaim fogytán.

3) Erőmet gyengíti, hogy a „BéDéKá-eset” miatti tiltakozásul nem írok sem az ellobo, sem a morcipapa blogomba a Blogtéren, pedig mindkét blog “bivalyerős”.
Volt.
Mert így most hagyom őket hanyatlani, több, mint fél éves munkám hever ott romokban. De nem szegem meg a magamnak tett ígéretet, inkább “ott essem el a harc mezején”!

Valahol Magyarországon, 2006. szept. 07.

Pillangószív taktikák 3.

Három taktikai irányzatot vélek felfedezni a versenyben:

a) A korábban felhalmozott „brutál-erő” nyers bedobása, ill. ilyen erő megszerzésére törekvés, új értékek felmutatása nélkül

b) Hálózatépítés, nagyszámú új nethely (honlap, blog) létrehozása.
Jómagam nem hiszek abban, hogy 100 friss, 0 PageRank értékű oldal (egy gazda kezében) többet érne 10 ugyanilyennél. Ráadásul a java tartalommal nem kitöltött.
Ebben a taktikai mezőben egyedül BéDéKá képvisel igazi erőt, mert az új hálózatát jól kombinálja a már évek óta működőkkel.
Ráadásul belső tartalommal is győzi, érdemes látogatni az oldalait!

c) A jómagam által képviselt vonulat, egy új honlap és egy új blog kombinációja, a korábban felhalmozott erők koncentrálása e kettőre.
Érték-létrehozásban kicsit elmaradtam a versenyhonlappal, (hiába na, blogger vagyok), és tartalmi szempontból hiba, hogy a blogot kicsit feláldozom a verseny oltárán.
Ám talán mégis érdemes időnként rájuk pillantani.
A hónap hátra lévő részében a tartalomra fogok koncentrálni! (Pécs és a SZEF továbbra is, ahogyan elindultam.)

Valahol Magyarországon, 2006. szept. 11.

Pillangószív várakozások

Úristen, 10 napja nem írtam ide, a titkos naplómba, semmit.

Míg egyfelől a helyzet változatlan, azaz a versenyoldalam ELSŐ, addig odakünn a társadalomban sok minden megváltozott!

Egy picit nálam háttérbe szorult a Pillangószív!
A jobb vállam begyúlladt, néhány napig csak egy kézzel, a ballal írtam. Aztán kész röhej, a bal kezemmel megfogtam a jobbat, felemeltem és a klaviatúra mellé tettem – tessék szépen írni!
A gyógyszer, amit a szép dekoltázsú doktornő felírt, kitűnő! Csak én vagyok egy marha.

Szóval Gyurcsány-beszéd — aztán meg a 18.-i balhé, hogy finomra fogjam a demokrácia ellenes tv-rohamot!
Kísértet járja be Európát, a B-közép kísértete?
Világ futballhuligánjai, egyesüljetek?
Miféle társadalmak ontják magukból ezt a csőcseléket? Ki áll mögöttük és miért?

Nos, ez van most inkább pillangószív helyett!

Megint előbújt belőlem a blogger, a blogommal százszor többet foglalkozom, mint a honlappal. Pedig a blog, fentebb írtam erről, a versenyben nem esélyes. És mégis…
Más. Bő egy hét múlva előadást tartok Blogsuli címmel a Pécs Expo-n. Készülnöm kéne arra is. Aztán egy országos szervezetnek készítek portált, jól benne vagyok, meg egy regionális intézménynek is most kezdtem el. Végre, rendes melók!

Valahol Magyarországon, 2006. szept. 21.

PageRank

Navégre!- megtörtént a Google részéről a PageRank kiosztása!
Ennek az a jelentősége számomra, hogy jobban látható, ki, mekkora külső erőket volt képes mozgósítani a versenyhonlapjához.

Érdekesség: a versenyhonlapom nyitóoldala 3/10-es értéket kapott, nem túl erős, mégis megelőzöm vele a második helyezettet, akinek a nyitólapja az irigylésre méltó 5/10-es értékkel dicsekedhet. Hmm…

Öröm számomra, hogy a Bognár Stúdió reklámügynökség, http://www.bognarstudio.hu portálom most lett 5-ös, miként a Jóljárok.hu, https://www.joljarok.hu , és a SportPécs, http://www.sportpecs.hu portáljaim is!

Van egy negyedik honlap is, amelyet társadalmi munkában készítettem és kezelek, amely szintén most lett 5/10-es!

Akik azt gondolják, hogy nincs szerepe a Pillangószív versenyben a korábbi évek munkájának, a korábban készített portáloknak (a tapasztalatokról nem is beszélve), azok tévednek!

Valahol Magyarországon, 2006. okt. 03.

Pillangószív taktikák 4.

A késlekedők

Még nem indultak meg, még várnak, majd csak a hajrában indulnak neki, bízva eddigi eredményeikben és a felhalmozott brutális link-erőben, amelyet birtokolnak!

Tapasztalatom szerint a neten már eltöltött “érlelődési” időnek is van jelentősége, de azt sajnos nem tudom, hogy mennyi ez az idő! Vajon számít-e egy-két hónap, vagy csak fél, egy év?

Mindenesetre látok olyan versenytársat, aki feltett ugyan egy nyitólapot (rettentően erős domain-neve van) s csak vár, vár, nem moccan még.
Partnerei között, ha hinni lehet a portáljának, minisztériumot, az országban legerősebb multi net-szolgáltatót is megtaláljuk.
Mint ugrás előtt a mozdulatlan oroszlán!
Én meg, a kis partizán…
Ők sokan, egy egész rendszerház hadereje, képzett stratégák és számtech. mérnökök, “félelmetes erejű partner-hadak”… én meg itt egyedül gyűröm az ipart.

Azt hiszem, itt ér véget a partizán ereje, erről beszélek mindig: a hosszú állóháborúban törvényszerű a vereség.
De nem adom fel! Ki kéne találnom, miként lehetne partizán-manőverekkel az elnyújtott csatatéren próbálkozni… De még nem tudom…

Valahol Magyarországon, 2006. okt. 08. 0. ó 30 p.

Berágtam

Tulajdonképpen akkor jó, ha nem mondunk, nem csinálunk semmit, csak elvagyunk, hagyjuk a dolgokat a maguk vágányán szaladozni, nem kötünk bele a nagyobbakba, hagyjuk az egészet a francba.

Nade a partizán nem ilyen ám 😉

Valahol Magyarországon, 2006. okt. 11.

Pillangószív számvetés

A hat hónapos verseny túljutott a félidején. Pillangószív versenyhonlapom tartósan első helyen áll.

Céljaim elérése nagyon is kétséges. A befektetett munka és a célok elérése nincs arányban.

Célok:

  • a Szef és
  • Európa Kulturális Fővárosa Pécs — 2010 támogatása
  • kitörési pont

Tények:
A befektetett munka óriási, olykor egészségkárosítóan az (a normál munka, a blogolás mellé pluszban, gyakran éjjel). Se értékelhető országos, se helyi visszhang, inkább afféle belterjes ez-az.
Következtetések:
— magánember komolytalan kiírására nem szabad többé indulni
— más tapasztalataim alapján is: csak olyan net-pályázat jöhet szóba, ahol gép mér, mint most, nincs értelme szubjektív értékelést elfogadni. Azok a pályázatok előre lefutottak!
— helyes volt a blogot kivenni a versenyből, helyes volt a Nol-blogban megírni a tapasztalatokat (“nem fogom be pörös számat”).
— El Lobo — A farkas pozicionálása részben helytelen. Olykor kétségessé teheti az együttműködési hajlandóságomat, holott arra törekszem, ezen el kell gondolkozni! Bár ki tudja… Lehet, hogy újra a nyugodt Morcipapára volna szükség?
— Az olvasás és a minőségi írás rovására ment az elmúlt pillangószíves időszak, és ez a legnagyobb veszteség!

A végső következtetést kíméletlenül kell levonni!
Az elkötelezettségek miatt ezt a hónapot (lazán) ki kell még futtatni. Aztán “örüljenek” mások.

Míg korábban már kétmillió kétszázezer alá csökkent a Google-ban a pillangószív szóra a találatok száma, most újra 2.660.000-et mutat a számláló!
Újra szárnyra kap a pillangószív? Hatott pl. a kiíró rádiószereplése?

Ma, „megnyomtam” kicsit BéDéKá 5. helyen álló pillangószív-oldalát, mire hazaér holnap este, talán lesz már látszatja is. Szép pécsi emlék lenne a számára, meg számomra is, ha még feljebb jönne 🙂 .
De inkább péntekre lesz csak hatása a manőveremnek, ha lesz egyáltalán.

Valahol Magyarországon, 2006. nov. 08.

Upgrade (nov. 15.):

Na, ez nem jött össze! Viszont…

Upgrade (dec. 1.):

A versenyt BéDéKá fogja dec. 31-én megnyerni!
És a másikat is márciusban! Linkfelhő

Rengeteg a munkám, már csak ezért sem tudom frissíteni a Pillangószív oldalaim. Hamarosan vége a versenynek, jan. elseje után holttá nyilváníthatjuk a pillangószív oldalakat.
Hát akkor miért is nyomuljon az ember? Csakhát az a kurva dicsőség, az mégiscsak csábít, de szerencse, hogy nincs rá időm.

Különben azt rettenetesen sajnálom, hogy nem bővítettem a tartalmat, nem mutattam meg többet Pécsről, erről-arról, de most már mindegy…

Csoda, hogy még ma is a második helyen virítok, kész csoda…

Valahol Magyarországon, 2006. dec. 12.

Meglepve látom, újra első helyen áll PILLANGÓSZÍV versenyoldalam! (dec.22.)

***

A keresőoptimalizálás immár 12 év múltával is a Bognár Stúdió sikerágazata. Ennek lenyomatai:

Bognár Stúdió honlapja: SEO ügynökség

SEO-keresőoptimalizálás blog: Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálásról:

SEO, keresőoptimalizálás – Google bomba Magyarországon

SEO, keresőoptimalizálás – Google bomba Magyarországon | A gengszterek szóra első a FIDESZ

Nagyot durrant a Google bomba

Hatalmasat durrant az interneten az új magyar Google-bomba: a gengszterek vagy a kurvák szót írva a Google keresőbe első helyen a FIDESZ honlapjának nyitóoldala jelenik meg a találatok között.
Ezeket az eltérített találatokat a SEO – magyarul a keresőoptimalizálás – fekete, illegális eszközeivel érték el.
Hogy mit jelent a fekete kalapos keresőoptimalizálás és mit jelent a legális, a fehér kalapos?

Sorrend a keresőben

A keresők a honlapokat a keresőszó vagy keresőkifejezés beírása után bizonyos sorrendbe rendezve tárják a látogatók elé. Ennek a sorrendnek a kialakításában a tartalmi relevancia és a kívülről, más honlapokról eredő érdeklődés ( ezt a honlapra mutató linkek számával, erejével „mérik”) határozzák meg.
A Google un. irányelvekben rögzíti a szabályos eljárásmódokat és meghatározza a jellemző illegális módszereket is. Az utóbbi módszerekkel elvileg legfeljebb csak ideiglenes eredményt lehet elérni, s nem fog késni a kereső büntetése sem: a fekete módszerek alkalmazóinak honlapját nem rangsorolják és akár törölhetik is. Ilyen fekete kalapos módszer (a westernfilmek rossz fiúi általában fekete kalapot viselnek, miközben a jó fiúk fehéret – innen az elnevezés) pl. a láthatatlan szövegek írása, amelyeket a keresőrobotok el tudnak olvasni, a honlap látogatók nem. (Pl. fehér alapon fehér betűk.)

Goggle-bomba képe. Ez a SEO, a keresőoptimalizálás sötét eszköze

Ugyancsak ütközik az irányelvekkel az irreleváns találatok „kicsikarása” is. A most robbant  Google-bomba is ilyen, a gengszterek keresőszó beütésére  a Fidesz honlap nyitóoldala az első találat.

A Google-bomba persze szolgálhat pozitív célt is. A Jóljárok Magazin kiadója, a Bognár Stúdió ilyennek tekintette azt az általa szervezett akciót, amikor is a szivar szóra az EKF szivarozó vezetője, Mészáros András jelent meg előkelő helyen a találatok között.
(Részletesebben itt: SEO és szivar).

A mostani, keresőoptimalizálással, SEO-val elért „gengszter-eredmény” viszont nem hordoz pozitív üzenetet, hanem „karakter-gyilkos” célzattal született meg.
Az ilyen típusú eljárásmódokról, a magyar politikai marketingben eddig fellelhető akciókról bővebben itt oplvashat:
Politikai online marketing és a SEOnomia tudománya

Internet kommunikáció elemzés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás

Internet kommunikáció elemzés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás – amit a Bognár Stúdiótól várhat.

Online marketing szolgáltatás

Látott már Ön független elemzést cége honlapjáról?

Látott már Ön független elemzést cége honlapjáról?
Hatékonyabbá akarja tenni portálját, s ehhez várja javaslatainkat ill. a megerősítést? Fontos Önnek az internet és az internetes keresőkben a honlapjának, blogjának, webáruházának az elhelyezkedése?

Egy cég Internetes megjelenítése több szakma (ha úgy tetszik, több tudományág) együttműködését feltételezi. Elemzéseink is több szempontból, egyebek között a

  • marketing
  • reklám
  • pszichológia
  • szociológia
  • számítástechnika
  • szemiotika
  • nyelvészet

területéről közelítik meg honlapját. A munka során nem csupán szemrevételezzük a szájtot, hanem például interjút, marketing-dokumentum elemzést is készítünk.
A munka része a konkurens cégek honlapjainak hatékonyságvizsgálata, az összehasonlító elemzés is.

Hasznos javaslatokhoz juttatjuk, hogy növelhesse kommunikációja hatásfokát!

Számok, grafikonok – elemzés tények-adatok alapján

Tudja Ön például, hogy mekkora a cége nemzetközi mérőszámban elfogadott értéke?
Kérjük, tekintse át referenciáinkat! A Bognár Stúdió referenciáiból a keresőoptimalizálás, SEO területén: > Referenciák

Honlapunk: Bognár Stúdió online marketing

? Cookie beállítások módosítása

Jóljárok Magazin
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.