Digitális marketing, online marketing, SEO, PPC
Az internet robbanásszerű terjedésével és az online világ folyamatos fejlődésével egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy a digitális eszközökkel megjelenik a piacon. Eközben milliók is úgy döntenek, hogy ők bizony használni fogják az új korszak digitális eszközeit, benne az internetet.
Az internetes keresések világa tele van jól-rosszul ismert fogalommal és technikával, amelyekkel a vállalkozások elérhetik a célközönségüket és növelhetik a láthatóságukat az online térben.
A távcső másik felén, a weben kereső, „szörföző” polgár szemével is érdemes meglátnunk és így megismernünk ezeket a fogalmakat.
Ebben a cikkben megismerheti az alapvető fogalmakat a digitális marketing, az online marketing, a keresőoptimalizálás (SEO) és az online hirdetések (PPC) területén.
Digitális marketing és online marketing:
A digitális marketing olyan fogalom, amely magában foglalja egy vállalkozás mindazon tevékenységét, amelyet a termékeinek és a szolgáltatásainak népszerűsítésére, értékesítésére vagy promóciójára vonatkozóan tesz az interneten és más eszközökön keresztül.
Az online marketing az internetes eszközökkel kapcsolatos hirdetések és marketingkampányok átfogó koncepcióját jelenti, amely magába foglalja a weboldalakat, a közösségi médiát, az e-mail marketinget, a tartalommarketinget és még sok más formát.
Ha egy cég, különösen a KKV-k közül, eredménnyel akarja használni, például vevőszerzésre a digitális marketinget, nagy valószínűséggel szakmai céget fog segítségül hívni. Mutatunk egyet: Digitális marketing ügynökség.
A fent említett kettőből a digitális marketing a tágabb fogalom, hiszen az interneten kívüli digitális eszközök is a hatáskörébe tartoznak. (Pl. digitális táblák, kijelzők)
Keresőoptimalizálás (SEO):
A keresőoptimalizálás vagy SEO a leginkább ismert vagy legalábbis hallott-olvasott fogalom. A keresőoptimalizálás segítségével egy weboldal vagy online tartalom jobb pozíciót érhet el a keresőmotorok találati megjelenítésében.
Az emberek általában kulcsszavakat használnak a keresőmotorokban, és a SEO célja, hogy a weboldalak a kívánt kulcsszavakra magasabban rangsorolódjanak a keresések során.
A SEO során fontos a minőségi tartalom létrehozása, a kulcsszavak kutatása és azok használata a weboldalakon, valamint a megfelelő linképítés, amely segít a webhelyeknek növelni az online hitelességüket.
Mindezt nézzük egy példán keresztül. Tegyük fel, Ön fából készült vaskarikát keres a weben. Ekkor beüti a keresőbe (lehet ez akár a Google Chrom, akár a Microsoft Edge, esetleg Firefox vagy bármilyen más kereső), szóval beírja a keresőbe, hogy „fából készült vaskarika”.
Ekkor kap egy sorrendbe rakott listát mindazon árusító helyekről, ahol ilyesmit árulnak.
Ön legfeljebb az első 10-20 üzlet ajánlatát nézi meg.
A kereskedő cégek azért foglalkoznak keresőoptimalizálással, SEO-val, hogy az ő üzletük itt legyen az élmezőnyben, ne pedig a századik helyen tanyázzon. Ugyanis oda már nem fog ellapozni senki sem.
Minderről többet: Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO)
Online hirdetések (PPC):
Az online hirdetések vagy PPC (Pay-Per-Click) olyan hirdetési forma, ahol a hirdető csak akkor fizet, ha valaki valóban rákattint a hirdetésre. A PPC-hirdetések lehetnek térképi hirdetések (banner hirdetések) vagy keresési hirdetések, megjelennek a keresőmotorok találati oldalain. A legnépszerűbb platformok közé tartozik a Google Ads, ahol a hirdetők megadják a kulcsszavakat, és azokat az emberek kereséseihez kapcsolódóan jelenítik meg.
De népszerűnek számít a Facebookon elhelyezett hirdetés is.
A PPC területén is érdemes szakértők segítségét igénybe venni, például itt:
Facebook és Instagram hirdetések.
Az itt olvasottak pusztán az internetes keresések alapvető fogalmai, és a digitális marketing területe ennél persze szélesebb és összetettebb. A vállalkozásoknak folyamatosan figyelemmel kell kísérniük az új trendeket és eszközöket, hogy folyamatosan részt vehessenek a vevőkért zajló versenyben.