Nézzük meg a Google Trends segítségével, vajon a koronavírus járvány második hulláma is indukál-e bevásárlási lázat!
Ugyanis a koronavírus első hullámát óriási felvásárlási láz kísérte. Üres polcok néztek ránk az élelmiszerüzletekben. A liszt, a konzervek számítottak olyan sikerterméknek, amelyeknek időnként csak hűlt helyét lelhettük az ÁBC-k pultján. A szájmaszk, a fertőtlenítőszer időnként arany áron is hiánycikknek számított, a WC-papír gurigák is elgurultak időnként élelmesebb honfitársaink otthonába.
Kereslet a liszt, az élesztő, a konzerv iránt
Az elmúlt egy évben a liszt kulcsszóra így kerestünk magyar nyelven a weben:
Az élesztő teljesen hasonló helyzetről ad tudósítást: az otthoni sütés-főzés, kenyérdagasztás nem repíti a házi gasztronómiát a fellegekbe, mint február végén, március elején. Íme, az élesztő iránti keresések tendenciája a weben:
De adjunk esélyt egy másik élelmiszeripari terméknek, a konzervnek is:
A szájmaszk iránti érdeklődés ugyan enyhe emelkedést mutat, de a tavaszi mennyiség közelébe sem ér.
Mindezek alapján bátran kijelenthetjük: a koronavírus járvány második hulláma nem generált Magyarországon vásárlási lázat.
***
A Google Trends eszközéről bővebben itt: Trendek rendje: Google Trends
Korábban a téma magazinunkban: Koronavírus: piacokat szűkít és bővít
És egy cikk máshonnan: Koronavírus kontra szennyvíz
Bognár László