Koronavírus: alkalmazkodás

koronavírus
A szerző: Bognár László
A szerző: Bognár László

Nem is túl régen azon meditáltam ezeken a bájtokon, hogy a koronavírus járvány cégek, vállalkozások sokaságát fogja rettenetesen nehéz helyzetbe sodorni, miközben más iparágak, szolgáltatások előtt új utak, új fejlődési pályák nyílhatnak meg. Koronavírus: piacokat szűkít és bővít.
Míg például a turizmus és az ahhoz kapcsolódó szakmák – hotelek, éttermek, fürdők, múzeumok stb. – tartalék híján számos egységüket fogják hosszú távra vagy végleg elveszíteni, addig például a IT cégek a távoktatás, vagy a home office fejlesztésében új piaci lehetőségekre lelhetnek.
A verseny fokozódása a beszűkült piacon új pályákat nyit az online marketingben, például a keresőoptimalizálás terén.

Alkalmazkodás a járvány körülményeihez

A korlátozott nyitva tartási idő, a vásárlói aktivitás csökkenése – v.ö. mindenki maradjon otthon! -azonban a válság sújtotta cégek, kereskedelmi egységek alkalmazkodó képességét is próbára teszi.
Számos példáját láthatjuk a kreatív megoldásoknak.

Az ABútor Budapesten online rendelést is lehetővé tesz, méghozzá akcióval fűszerezve

Az egyik könyvkiadó leárazással és facebook csoport nyitásával próbálkozik.
Mások a biztonság fokozásával próbálkoznak. Hiper gyorsasággal átlátszó műanyag fal került az egyik nagykanizsai patika kiszolgáló pultja elé. Pécsett a polgármester azt kéri a gyógyszertáraktól, hogy az ügyeleti ablakon át történjék a kiszolgálás, kerülve, a belső térben történő gyógyszer kiváltás lehetőségét.
Egy budapesti autókölcsönző fertőtlenített gépkocsikat ígér átadáskor.
Ugyanez az autóbérlést megvalósító cég önmaga működését úgy védi, hogy az alkalmazottak nem kerülhetnek egymással kapcsolatba amikor váltják egymást. Erről szupergyorsan, e-mailben értesítette egykori és jelenlegi ügyfeleit.

Duguláselhárítás

Léteznek olyan szakmák, amelyekre mindig szükség volt, van és szükség is lesz.
Ilyen például a duguláselhárítás is, mert a dugulás a lefolyókban sőt a csatornahálózatban akár van járvány, akár nincs, előfordul.
Márpedig az a bizonyos matéria nem kívánatos az emberi környezetben.
Mint a Világi Duguláselhárításnál Világi Tamástól megtudom, most fokozottan vigyáznak a megrendelőik és a saját egészségükre: szájmaszk, védőszemüveg, egyszer használatos fehér ruha és nagy-nagy óvatosság a kellékeik.

Áremelés kontra árleszállítás

Az árakban kettős tendencia érvényesül.
Az egészségügyi termékek, mint például a kézfertőtlenítők, a szájmaszkok, óriási, többszörös áron szerezhetőek csak be. De a piacokon is áremelkedés tapasztalható.
A másik tendencia az árkedvezményekkel történő vásárló csábítás.

Akciós kanapék
Kanapé akciósan – az ár tényleg takarékon. A képre kattintva az ABútor honlapjára jut.

Online áruházak, webshopok

Eljött az online árusítás reneszánsza. És ezzel együtt persze a házhoz szállítás iparágának fellendülése is.
Jön a húsvét, az ajándékozások ideje. A kerékpározás több szempontból is nagyszerű elfoglaltság és egy kicsit divat is. Ráadásul zöldebb közlekedés nincs is a világon!
Így aztán nagy forgalmat jósolhatunk a vírusos időszak ellenére is például, a nagyon gazdag bicikli kínálatot felvonultató, BMX Cross webáruháznak.

BMX Cross – SE Bikes ajánlattal

Témába vág: A koronavírus átrendezte a piacot

“Koronavírus: alkalmazkodás” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Az én tapasztalatom szerint is a cégek gyorsan próbálnak alkalmazkodni az új vásárlói szokásokhoz.
    Izgalmas kérdés, hogy a vásárlók hogy fognak alkalmazkodni??!
    Ha a vásárlók úgy fogják fel a mostani helyzetet, hogy hamar vége lesz, akkor lehet, hogy rárebbennek egy 30%-os kedvezményre.
    Ha úgy gondolkodnak, hogy hónapokig eltarthat, esetleg az állásukat is elveszítik, akkor bizony tartalékolnak, és nem vásárolnak.
    Ezért lenne fontos a hiteles, szakértői tájékoztatás: Mire számítsunk, mire készüljünk?
    Hiteles tájékoztatás hiányában zsigerből a legrosszabb jövőképre készülünk!

    Jól áll a maszk, de nem látom rajt a céglogót és cég színeit!
    Kíváncsi vagyok mikor és honnan rendelhetünk ilyent? Félek, hogy csak Kínából!

    Jó egészséget!

  2. Kedves Sándor!
    Igazad van, a bizonytalanság rombolja a piacot, mert megszünteti a tervezés lehetőségét. A vásárló magatartásának tervezését, meg a szolgáltatás, gyártás tervezhetőségét is.
    Érdekesség, hogy az eddig leszólt kínai termékek a bóvli kategóriájából az isteni ajándék kategóriájába emelkedtek.
    Jó egészséget kívánok!

  3. Kedves Laci!

    Még azt is tapasztalom, hogy a bizonytalanság rossz érzéseket szül bennünk. Evolúciós örökségünk viszont, hogy a rossz érzések elől a legrövidebb úton menekülni akarunk: evés, ivás, mászkálás, haverokkal való személyes találkozás, lefutok a boltba, stb,.
    Persze van hasznos módja is a rossz érzéseinktől való megszabadulásnak még a koronavírus idején is! Ez az amikor pl. a ZOOM segítségével találkozunk a barátainkkal.
    Bocs állítólag a ZOOM -on keresztül kalózkodhatnak a gépünkön – ami mindjárt rossz érzéssel tölt el! Inkább Skype-oljunk!

    Jó egészséget!
    Sanyi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük