Reklámpiac
A Google – amelyet keresőkirályként szoktunk említeni – immár elegendő nagyságrendűnek ítélheti a magyar reklámpiacot, hogy rávesse érdeklődő, bevétel után tapogatózó pillantását. Legalábbis ezt gondoltuk, amikor magunk is részt vettünk a Budapesten tartott Google-rendezvényen.
Legelőször is érvek, számok suhantak el a jelenlévő ügynökségek képviselői felé: miért lesz érdemes hirdetni az Interneten.
Hogy csak egyetlen tényt említsek ebből az érv-bokorból: az esti „főműsoridőben” már annyian interneteznek Európában, mint ahányan televízióznak – ebből következően a reklámkiadások is egyre erőteljesebben csúsznak az internet felé.
Erre készül a Google, és ebben lesznek partnerei a magyar reklámügynökségek is.
Persze, lehet, most elgondolkozik valaki, na ja, az amerikaiak szépen, vagy inkább nem is szépen, hanem ügyesen lefejik a reklámpénzt a magyar televíziók és újságok elől. Nekik csupán azt ajánlhatom, nézzenek rá kedvenc televíziós csatornájuk vagy lapjuk kiadójának tulajdonosi összetételére. Vagy a nevére legalább. Pécsiek, szegediek, kaposváriak pl. az Axel Springer névvel fognak találkozni a helyi napilapjukon.)
Szóval a reklám, amely az interneten bontakozik ki, s legelsősorban persze a Google Kereső ill. Tartalmi hálózatában.
Annyi bizonyos: olyan precíz, széleskörű támogató-programot a hirdetők számára, mint amilyent a Google biztosít, nem hiszem, hogy látott már valaki (pl. Google Analytics, Webmestereszközök, AdWords-fiók stb.).
***
Másutt erről:
A Google és az ügynökségek