Az autózás jövője és az autóbérlés

Autóbérlés: az autóvezetés öröme

Önvezető autózás, autóbérlés, közösségi tulajdonlás, nemzedékek eltérő igényei a motorizáció terén… Érdeklődéssel hallgatom a VG Autóblog Technológia és innováció c. hangos sorozatát.
Rab Árpád jövőkutató Várkonyi Gábor vendégeként szárnyakat ad a képzeletemnek, miközben pompás, reménybeli autózással kapcsolatos szárnyakat nyeseget is.

Technológia és társadalom

Tisztázza, hogy az autóipar fejlődése nem egyszerűen technológiai kérdés.
Hiányok, levegőszennyezés, túlzsúfolt városok, változó társadalmi igények sokasága befolyásolja a fejlődést.
És jönnek a példák.
Lesznek, akik az önvezető autóktól frászt fognak kapni, mert kiszoríthatják a vezetés élményét.

Egyszer magam is mélyen eltűnődtem ezen, élvezvén a Mecsek szerpentinjein a volán mozgatását. Lehet, hogy az utolsó nemzedékhez tartozom, amely tagjainak megadatik az autóvezetés élménye, öröme, a szabadság egyfajta kiélésének lehetősége?

Nemzedékek és az autózás kapcsolata

A fejlődést a társadalom, a társadalmi csoportok igényei mozgatják.
Az idősödő társadalmakban, mint a miénk is itt, Európában, kedvelni fogják az önvezető járművek biztonságát.

A fiatalok viszont nem szívesen mondanának le az autóvezetés élményéről.
A fiataloknál maradva: ők nem ragaszkodnak egy autó tulajdonlásához, a közösségi birtoklás, az autóbérlés, az autókölcsönzés intézménye is megfelelő a számukra. E generáció esetében az élet, az életvitel minősége, nem a tulajdonlás a fontos.

Autóbérlés: a Koala Autorent példája

Amikor ehhez a ponthoz érnek a beszélgetők, megértem, hogy az általam ismert autóbérlés iparágában ténykedő cég, a Koala Autorent miért veszi fel stílusában a fiatalos feelinget, egyebek közt miért tegezi ügyfeleit.
És ezt teszi a céges ügyfelekkel is.

Ezt, mert nem csak idős cégvezetőkben gondolkozik, hanem látja a fiatal, rugalmas vezetőket, akiket a saját nyelvén szólít meg, mert ismeri őket. Olyanok, mint a Koala Autorent garnitúrája is.
Ráadásul a cég a kínálatát is zöldre festi (Rent green), mert ennek a generációnak fontos a környezetvédelem.

A csapat marketingje is süvít a korszellem gazdasági ésszerűségétől: tartós bérlet, flottakezelés – legyen az üzlet win-win jellegű mind a vásárló, mind a bérbeadó részéről.

Változások az autóiparban és a társadalmakban

A változások korát éljük. Néhány példa:

  • 2035-től az EU-ban belső égésű motor hajtással nem lehet új gépkocsit forgalomba hozni!
  • Az önvezető autók megjelentek az országutakon (még ha korántsem problémamentes a debütálásuk)
  • A hibrid autók gyártása tömegméretűvé vált

És mindez még csak a kezdet!

Témánkba és elevenünkbe vág:

B.L.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük