A járvány bejárta Európát és számtalan honlap, blog, facebook és egyéb fiók követte a céget, a vállalkozást, az intézményi lerakatot a csődbe.
A megszűnést (jobb esetben az új tulajhoz kerülve a profilváltást) sok esetben nem követi a honlap vagy más webes megjelenítés.
Erre a nem követésre hadd mutassak két pécsi példát.
Kukutyinban hegyzik vagy nem hegyzik a zabot?
Mint a kiemelt képünk mutatja, a pécsi Kukutyin játszótérre keresve azt az információt kapjuk, hogy végleg bezárt.
Pedig nem!
Sőt, szépen felújították, aranyos, barátságos játszótéren merülhetnek játékba a gyerekek.
Csupán az internetes gazdák nem aranyosak és barátságosak, mivel a frászt hozzák arra a nagypapára, akit megkértek, hogy vigye az autójával az unokáját Kukutyinba. Mármint a játszótérre.
Az öreg nem ismervén a helyet a webre nézett és majd’ eldobta a homokozós vödröt és lapátot, hogy akkor most mi is ilyenkor a megfelelő eljárás…
Akkor most megnyitott vagy bezárt?
Hasonló helyzetről számoltam be, más aspektusból – Amikor a SEO nem elég – egy szakmai blogban.
A weben semmi nem utalt arra, hogy ez az üzlet bezárt volna, a helyszínen szembesültem a ténnyel – a fentebb látható felemás módon.
A tanulság csupán annyi: ahol ennyi változás, értsd, boltbezárás történt, főleg a koronavírus járvány gazdasági vetületeként, ott a vásárló jól teszi, ha nem feltétlenül hisz el mindent az interneten beszerezhető információknak. És azért ez elég nagy baj!