Egyre-másra halljuk, látjuk a hírekből, a Facebook viharos gyorsasággal keríti hatalmába az internet vidékeit. Neves bloggerek arról számolnak be, hogy a blogjaikban lecsökkent a hozzászólások száma, ám ha fiókot nyitnak a Facebookon, akkor visszatalálnak hozzájuk a látogatók!
Mások viszont arról panaszkodnak, hogy nincs nyugtuk a friss király tárhelyein, mert elárasztják az eseménymeghívónak álcázott primitív hirdetések.
Amúgy ez egy folyamatos harc hirdető és potenciális befogadó között, a magánember háta mögött mindig is ott fog loholni a hirdető megbízottja.
(A magam véleménye szerint az igazán hatásos hirdetés, reklám az, amely nem üldözéses mechanizmuson, hanem szükségletek, igények okos kielégítésének segítésén alapul.)
Mindenesetre tény, hogy a Facebook behozta a közösségi hálózat eddig magyar királyát, az iWiW-et és minden bizonnyal hamarosan le is fogja hagyni.
A Facebook egyébként annyira erős, hogy már a Google is folyamatosan konfrontálódik vele.
A terjedési sebességet szemmel is jól nyomon követhetjük, mert egyre több helyen látjuk a Like gombot, a Tetszik gombot és a lájkolom kifejezést.
A magyar felhasználó jól teszi hát, ha óvatosan és elővigyázatosan kipróbálja a Facebookot, mert valószínűleg ez lesz a jövő. Hogy meddig, azt senki nem tudja megmondani, hiszen a technika világában egyre rövidebb ez az úgynevezett jövő.
Facebook oldalak egy linkkel elérhetően a Közösségi média bokszban :
Gazdaság, e-gazdaság
***
A média témához ajánlom: