Világmárka hirdetésére kúszik a szemem a weben
Készletkisöprés! – üvölti a cím.
Lám, már világcégek lerakatainál is a raktáros írja a reklámszöveget, nem szakember. Ugyanis a készletkisöprés annyit jelent: a szemetet most kiszórjuk, mert rendes, kívánatos, eladható, értékesíthető új árunak kell a hely!
Ez a raktáros észjárása, aki a cég, a saját szakmája világából és érdekeiből indul ki.
A marketinges másként gondolkozik
Ha marketinges írná a szöveget, aki a vásárló fejével gondolkozik, az ő, mármint a potenciális vevő előnyét keresné az új típusok érkezése kapcsán is.
Az ő fejében ilyen akció apropó motoszkálna: most óriási árelőnnyel juthat hozzá a világszerte ismert autónkhoz (vagy bármi egyéb áruféleséghez).
Nem ám készlet kisöprése, a szemét kiszórása, vagyis a vidd a vackot szöveg és tartalom volna a mentalitás!
Erről már évekkel ezelőtt is meditáltam, falra hánytam a borsót 🙁 mert a reklám-igénytelenség legyőzhetetlen.
***
Témánkba, a marketing, a reklám, az akciók témájába vág:
- Akár készletkisöprés nélkül is futhatna akciós reklám
- Reklám: nyomás alatt vagyunk
- A reklám beazonosítja a céget
- A horgászcikkek piacán elszabadult a marketing
Bognár László