Pécs: a helyi kedvezménykártya

Pécsen lenni több - szlogen a Tüke kártyán

A helyi kedvezménykártya létjogosultságát aligha vonhatja kétségbe valaki. Kedvezményt nyújt a helyben élő lakosságnak és a kártyakörben résztvevő vállalkozások, kereskedők vonzerejét is növelheti az általuk biztosított anyagi előny révén.
Mindenki jól jár.

A Tüke kártya

Pécsett a kártyakörhöz tartozást bizonyító plasztik neve: Tüke kártya.
A tüke eredetileg a három ősig visszamenőleg helyben lakó, a Mecsek oldalán szőlőskerttel rendelkező polgár megkülönböztető elnevezése.
A kártyát persze olyanok is kiválthatják, akiket a bányák, a felsőoktatási intézmények vagy más munkahelyek csábítottak a városba, vagyis őseik másutt éltek és közülük is nagyon kevesen foglalkoznak szőlőtermesztéssel, borkészítéssel.
De ne keressünk a kákán is csomót, a kártya elnevezése hadd legyen az, ami, végül is Pécsre, Baranya és a déli régió „fővárosára” utal, marketing szempontból akár el is fogadhatjuk.

Hanem a szlogen

A szlogent már „lánykorában” is elhűlve szemléltem, hiszen így szólt: Pécsinek lenni több.

Marketing: Pécsinek lenni több - Jóljárok Magazin
Pécsinek lenni több

Ez a szövegtartalom nagyszerűen illeszkedett a magyar, tartalmilag semmit nem jelentő szlogenek világához.
Gyönyörű mintaként szolgálhatott a Magyarország jobban teljesít ömleny, amely se azt nem tükrözte, hogy miben teljesítünk jobban, se azt, hogy kiknél, se azt, hogy mennyivel.
Ez a minta-szlogen az égegyadta világon semmit nem jelent, és ehhez pompásan passzolt a Pécsinek lenni több kifejezés is. Elvégre ebből se tudtuk meg, hogy kiknél, mivel vagyunk többek az Európai Unió egyik legelmaradatottabb régiójának büszke városában!
A figyelmes idegen talán annyit szűrhetett le, az itt lakók igazán nem panaszkodhatnak az eltúlzott szerénységükre.

De íme, „asszonysorba lépett” a tüke kártya, javított korábbi elhibázott szlogenjén, ami a semmit tűzte ki célul. Ám sajnos a javítás sem sikerült, a semmitől a semmiig vezetett a szorgos kreativitás: Pécsen lenni több.
Minél? – kérdezhetnénk a városban, amely oly’ büszke kreatív iparára. És egyetemi város jellegére is, ahol elismert tanárok görgették elém is a szebb, elegánsabb stílt, nem Pécsen, hanem mondjuk úgy, Pécsett tanulunk.
Szóval Pécsen lenni több?
Valaki szedje már össze magát!

***

Amikor az eredeti szlogenen, 5 évvel ezelőtt, kiakadtam:

Politikai marketing – a semmi a valami a szlogenek világában

Bognár László

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük