Az egészségügy intézményei és a népítélet

egészségügyi dolgozók

Amit az internet elárul az egészségügy titkairól

Az internetes megjelenés egyre inkább halad a demokratizálódás felé. Ez a megállapítás az egészségügy területén is igaz. A honlapok üzemeltetői egyre nagyobb figyelmet fordítanak a látogatóikkal történő párbeszédre. Ugyanis ez a kölcsönös tisztelet, hol kisebb – hol nagyobb mértékű kohézió alapja lehet. A versenyszférában ez kifejezett profittermő tényezővé vált.

Vállalkozás profil, párbeszéd a páciensekkel

A párbeszéd egyik lehetséges formája a Vállalkozás profil (korábban használt elnevezésekben térképes találat, Google Cégem, My Business).
Ez a weben elhelyezett eszköz lehetőséget ad a látogatóknak, a szolgáltatást igénybe vevőknek, a vásárlóknak, hogy véleményezzék a honlap által kínált szolgáltatást vagy terméket. Sőt, név szerint a cég részlegeit vagy személy szerint a dolgozókat.

Az egészségügy egy speciális területe a tercier ágazatnak. Azt gondolnánk, hogy az egészségügyiek fokozott empátiája… – de hagyjuk az előítéleteket és a moralizálást, nézzük a száraz tényeket.

Példánk most Pécs városa, de lehetne bármelyik magyar középváros is.
Azt látjuk, hogy az állami és az önkormányzati intézmények egyike sem válaszol a webes hozzászólásokra!

Példa egy vállalkozás profil értékelő felületére. (Részlet):

 - Jóljárok Magazin

Úgy látszik ezen a területen nem az empátia dönt a párbeszédről, hanem a verseny hiánya. Ha verseny volna, akkor azt látnánk, mint amit a piaci verseny résztvevőinek egy része tesz A pozitív véleményeket megköszöni, a negatívakat blokkolja, ígéretet tesz a hibák kijavítására – nem hagyja, hogy genny öntse el a sebeket. Minderről részletes online marketing szakmai háttér itt: Vállalkozás profil: párbeszéd az ügyféllel – lehangoló

Az értékelések

A látogatók (páciensek) 1-5 csillaggal (ponttal) és azokat kiegészítő szöveggel értékelhetik a honlap mögött zajló életteli tevékenységet.
Ezzel vállalkozásokat tehetnek tönkre, illetve vállalkozásokat, intézményeket tehetnek divatossá, elismertté.
A pontszámok értékelésénél fontos szempontunk lehet, hogy egy-két vagy sok embertől származik az átlag.

Az alábbi táblázatban néhány pécsi egészségügyi intézmény, egység pontszámait mutatom meg. Ez nem pellengér, csupán a valóság felmutatása, bárki számára nyilvánosan elérhető adatok. A bejegyzések valóságtartalmát én ugyanúgy nem ellenőrzöm, mint ahogyan ezt a Google is kijelenti.

Az intézmény neveKapott értékHányan értékeltékVálaszol-e a véleményekre
Lánc u-i Rendelő Intézet2,555
Veress E. u-i Rendelő Intézet2,882
EEI Labor (vérvétel)2,36
Pécsi Irgalmas Kórház2,920
Honvéd Kórház3,645
400 ágyas Klinika3,1132
Szemészeti Klinika3,58
Szívgyógyászati Klinika4,231
INNEN magánrendelők
Ti-Dent4,9171+
Novum Dental4,724+
AB-Dental4,47
AB-Medical4,018+
Ganglion Orvosi K.*4,57
* A Ganglion 2023. márciustól már válaszol a kérdésekre és az észrevételekre.

A tábla láthatóvá teszi, hogy a Vállalkozás profil terepén:

  • nincs állami, önkormányzati résztvevő, amely párbeszédet folytatna betegeivel;
  • a piaci versenyben résztvevő, online marketingben jártas szereplők egy része – jellemzően magánvállalkozások – nagyon is figyel a páciensekkel való kapcsolat eme internetes formájára is;
  • a magánszféra „osztályzatai” meggyőzőbb elégedettségre utalnak;

Szakmámból adódóan jómagam az online marketing, a keresőmarketing oldaláról néztem az intézményekre, ismereteim az egészségügy finanszírozására, a marketing szakemberek hiányára és sok más tényezőre, mint a párbeszéd hiányának esetleges okára nem terjedhetett ki.

Azt viszont határozottan állíthatom, hogy a vezetők számtalan tapasztalatot vonhatnának le a páciensek ezen a területen meglévő véleményéből, nem feltétlenül csak a drága közvélemény-kutatás mutathat rá az érzékeny pontokra. Mondhatnánk, a közvélemény véleménye kutatás nélkül is kiveri a szemünket!

***

Orvosi gerillamarketing – a műtőben furcsa dolgok is történhetnek

A nagymama mégis él

Bognár László
SEO szakértő

“Az egészségügy intézményei és a népítélet” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kedves László!
    Nagyon izgalmas témát feszeget az oldalad.
    Számtalan kérdés merült fel bennem:
    Tényleg van valami előnye a versenyre épülő kapitalizmusnak?
    Lehet, hogy azok nyitnak vállalkozást, akik szeretik az ügyfeleiket jól kiszolgálni?
    Lehet, hogy motiváltabbak azok, akik a versenypiacon dolgoznak.

    Az egész internet egy versenyre épülő társadalmi rendszer találmánya. Lehet, hogy az internet, mint fizikai valóság eljött hozzánk is, de a kultúra, ami kitalálta lassabban terjed a mi vidékünkön?

    Picit távolabbról érint a témát, de azt vettem észre, hogy az angol nyelvterületen nagyon sok az olyan orvosok, klinikák által üzelemtetett oldal, podcast, youtube csatorna, amely célja az egészséges, örömteli élet, a boldog öregkor propagálása. Mintha nálunk ezek is hiányoznának.

    Kíváncsi vagyok egy év múlva mit fognak mutatni a google statisztikái.

  2. Kedves Sándor!
    Korábban tanulmányoztam az Angliát célzó kelet-európai fogorvosi honlapokat. A piac ereje nagyszerű fogorvosi és számítástechnikai, szövegírói teljesítményeket hozott.
    Tehát a piac valóban kikényszeríti a versenyt, motorja a páciensek iránti szakmai és emberi vonások megszületésének.
    A fenti példa azért is szomorú – és ha másként is fogalmazunk, de ugyanazt mondjuk -, hogy az önkormányzati, állami szektor a web néhány szegmensében nem lát, nem hall és nem beszél. Lemaradt és nem kényszeríti az intézményeket és az orvosokat, hogy a weben is Hippokratész legjobb szellemét nyújthassák.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.