Termékek és szolgáltatások
Nem is túl régen azon meditáltam ezeken a bájtokon, hogy a koronavírus járvány cégek, vállalkozások sokaságát fogja rettenetesen nehéz helyzetbe sodorni, miközben más iparágak, szolgáltatások előtt új utak, új fejlődési pályák nyílhatnak meg. Koronavírus: piacokat szűkít és bővít.
Míg például a turizmus és az ahhoz kapcsolódó szakmák – hotelek, éttermek, fürdők, múzeumok stb. – tartalék híján számos egységüket fogják hosszú távra vagy végleg elveszíteni, addig például a IT cégek a távoktatás, vagy a home office fejlesztésében új piaci lehetőségekre lelhetnek.
A verseny fokozódása a beszűkült piacon új pályákat nyit az online marketingben, például a keresőoptimalizálás terén.
Alkalmazkodás a koronavírus járvány körülményeihez
A korlátozott nyitva tartási idő, a vásárlói aktivitás csökkenése – v.ö. mindenki maradjon otthon! -azonban a válság sújtotta cégek, kereskedelmi egységek alkalmazkodó képességét is próbára teszi.
Számos példáját láthatjuk a kreatív megoldásoknak.
Az egyik könyvkiadó leárazással és facebook csoport nyitásával próbálkozik.
Mások a biztonság fokozásával próbálkoznak. Hiper gyorsasággal átlátszó műanyag fal került az egyik nagykanizsai patika kiszolgáló pultja elé. Pécsett a polgármester azt kéri a gyógyszertáraktól, hogy az ügyeleti ablakon át történjék a kiszolgálás, kerülve, a belső térben történő gyógyszer kiváltás lehetőségét.
Egy budapesti autókölcsönző – a Koala Autorent – fertőtlenített gépkocsikat ígér átadáskor.
Ugyanez az autóbérlést megvalósító cég önmaga működését úgy védi, hogy az alkalmazottak nem kerülhetnek egymással kapcsolatba amikor váltják egymást. Erről szupergyorsan, e-mailben értesítette egykori és jelenlegi ügyfeleit.
Duguláselhárítás
Léteznek olyan szakmák, amelyekre mindig szükség volt, van és szükség is lesz.
Ilyen például a duguláselhárítás is, mert a dugulás a lefolyókban sőt a csatornahálózatban akár van járvány, akár nincs, előfordul.
Márpedig az a bizonyos matéria nem kívánatos az emberi környezetben.
Mint a Világi Duguláselhárításnál Világi Tamástól megtudom, most fokozottan vigyáznak a megrendelőik és a saját egészségükre: szájmaszk, védőszemüveg, egyszer használatos fehér ruha és nagy-nagy óvatosság a kellékeik.
Áremelés kontra árleszállítás
Az árakban kettős tendencia érvényesül.
Az egészségügyi termékek, mint például a kézfertőtlenítők, a szájmaszkok, óriási, többszörös áron szerezhetőek csak be. De a piacokon is áremelkedés tapasztalható.
A másik tendencia az árkedvezményekkel történő vásárló csábítás.
Online áruházak, webshopok
Eljött az online árusítás reneszánsza. És ezzel együtt persze a házhoz szállítás iparágának fellendülése is.
Jön a húsvét, az ajándékozások ideje. A kerékpározás több szempontból is nagyszerű elfoglaltság és egy kicsit divat is. Ráadásul zöldebb közlekedés nincs is a világon!
Így aztán nagy forgalmat jósolhatunk a vírusos időszak ellenére is például, a nagyon gazdag bicikli kínálatot felvonultató, BMX Cross webáruháznak.
Témába vág: A koronavírus átrendezte a piacot
Az én tapasztalatom szerint is a cégek gyorsan próbálnak alkalmazkodni az új vásárlói szokásokhoz.
Izgalmas kérdés, hogy a vásárlók hogy fognak alkalmazkodni??!
Ha a vásárlók úgy fogják fel a mostani helyzetet, hogy hamar vége lesz, akkor lehet, hogy rárebbennek egy 30%-os kedvezményre.
Ha úgy gondolkodnak, hogy hónapokig eltarthat, esetleg az állásukat is elveszítik, akkor bizony tartalékolnak, és nem vásárolnak.
Ezért lenne fontos a hiteles, szakértői tájékoztatás: Mire számítsunk, mire készüljünk?
Hiteles tájékoztatás hiányában zsigerből a legrosszabb jövőképre készülünk!
Jól áll a maszk, de nem látom rajt a céglogót és cég színeit!
Kíváncsi vagyok mikor és honnan rendelhetünk ilyent? Félek, hogy csak Kínából!
Jó egészséget!
Kedves Sándor!
Igazad van, a bizonytalanság rombolja a piacot, mert megszünteti a tervezés lehetőségét. A vásárló magatartásának tervezését, meg a szolgáltatás, gyártás tervezhetőségét is.
Érdekesség, hogy az eddig leszólt kínai termékek a bóvli kategóriájából az isteni ajándék kategóriájába emelkedtek.
Jó egészséget kívánok!
Kedves Laci!
Még azt is tapasztalom, hogy a bizonytalanság rossz érzéseket szül bennünk. Evolúciós örökségünk viszont, hogy a rossz érzések elől a legrövidebb úton menekülni akarunk: evés, ivás, mászkálás, haverokkal való személyes találkozás, lefutok a boltba, stb,.
Persze van hasznos módja is a rossz érzéseinktől való megszabadulásnak még a koronavírus idején is! Ez az amikor pl. a ZOOM segítségével találkozunk a barátainkkal.
Bocs állítólag a ZOOM -on keresztül kalózkodhatnak a gépünkön – ami mindjárt rossz érzéssel tölt el! Inkább Skype-oljunk!
Jó egészséget!
Sanyi