Te megennéd a munkád marketing célból?

Megeszem a kalapom

A vályogvakolat marketinges példája

Elhülten olvasom a Passzívház Magazinban, hogy az egyik vályogvakolatot gyártó cég főnöke, bizonyos Weihtrager úr, a vásárokon megeszik egy nagy kanállal a saját gyártmányú vályogvakolatából. Ezzel demonstrálja, cégének gyártmánya emberbarát, egészséges termék. Ez ám a marketing!

Marketing szempontból eme demonstráció zabálni valóan eredményes, lenyűgöző cselekmény – még nekem is vásárolhatnékom támadt, pedig a hagyományos vakolatunkkal nagyjából minden rendben van. (A beázás miatt leesett, érme nagyságú hiátust most nem ide számítva.)

Megeszem a kalapom

Ennivalóan szimpatikus marketing megoldás a termék demonstratív felzabálása – annyi szent.
E kitűnő marketing megoldásnak lehet is valamilyen történetisége, gondoljunk csak a mondásra: megeszem a sapkám! Ezt nyilván régi kalapos kisiparosok használták falusi vásárok idején…

Marketing a képzelet szárnyán

A képzeletem azonnal kettesbe kapcsol, vajon miféle termékeket lehetne a fel- vagy kitalálóval, a gyártóval vagy a forgalmazóval megetetni?
Te mit javasolsz?
Persze csokoládéipari termékek, alkoholos italok gyártói és forgalmazói kizárva! 🙂

Más példák szokatlan, de hatékony marketingre

A GoPro „Be a Hero” kampánya:

A GoPro „Be a Hero” kampánya arra ösztönzi a felhasználókat, hogy osszák meg a GoPro kamerákkal rögzített extrém sport- és kalandvideóikat. A kampány hatalmas sikert aratott, és a GoPro a legnépszerűbb akciókamerák egyik gyártójává vált.

A Red Bull „Stratos” projektje:

A Red Bull „Stratos” projektje egy extrém sportesemény volt, amelynek során Felix Baumgartner ejtőernyővel ugrott ki a sztratoszférából. Az eseményt élőben közvetítették a televízióban és az interneten, és több mint 8 millió ember követte nyomon. A projekt hatalmas reklámot jelentett a Red Bull számára.

Tchibo „Egyedül jobb?” kampánya:

A Tchibo népszerű kávézólánc egy figyelemfelkeltő promóciót indított. A vásárlók bedobhatták párjuk fényképét egy hatalmas urnába, hogy esélyt nyerjenek egy álomutazásra – egészen más társaságban. A kampány vicces, provokatív hangvétele miatt rengeteg embert elért.

„Virtuális Nagyi” – Telekom:

A Telekom szívszaggató reklámkampányban virtuális valóság segítségével valósította meg idős emberek álmát, akik rég elvesztett családtagjukat láthatták viszont, vagy akár távoli tájakon tehettek „sétát”. Erős érzelmi töltettel operált, és széles körben elismerést váltott ki.

Az utóbbi két példa azt mutatja, hogy a magyar marketingesek is képesek kilépni a megszokott keretek közül, és meglepő, emlékezetes kampányokkal sikert aratni.

Ez a négy példa csak néhány a furcsa, de hatékony marketing fogásra. A siker kulcsa a kreativitás, a humor és az, hogy a célközönség számára releváns és emlékezetes legyen a kampány. Ezek a kampányok valójában már a gerillamarketing fogalma alatt is tárgyalhatóak.

Kapcsolódó tartalmak a marketing és a gerillamarketing témájában:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.